יום העבודה הראשון של מיזם "נתיב פלוס" יצא היום (ראשון) לדרך. המיזם מאפשר רק לכלי רכב עם נהג ושני נוסעים לפחות לנסוע בנתיבים המיועדים גם לתחבורה ציבורית, ונועד לעודד נסיעות שיתופיות ולהביא בכך להפחתת מספר כלי הרכב הנוסעים בצירי התנועה הראשיים. 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', צייץ הבוקר כי המיזם החדש נושא פירות: "סטטוס חדר מצב משרד התחבורה נכון ל-07:00 ביום העבודה הראשון שבו הנתיב המיוחד מופעל:
כביש החוף: כל היציאות מנתניה לכביש החוף פתוחות לתנועה. מגעש ועד גלילות שיפור של 12 קמ״ש לכל משתמשי הדרך.
איילון צפון: התחבורה הציבורית מדווחת על שיפור של כעשר דקות ביחס לימים רגילים".


 
בחודש הראשון ירשמו שוטרים דוחות אזהרה לרכב שבו פחות משני נוסעים ונהג שייסע בנתיב המיוחד, אבל מי שייתפס פעם נוספת במהלך החודש יקבל קנס כספי - והחל מהחודש הבא כל מי שייתפס נוסע בנתיב וברכבו פחות משני נוסעים, יספוג קנס כספי. בכביש 2 (כביש החוף) הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה למחלף גלילות, בשני הכיוונים. בנתיב הזה מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב שבהם נהג ושני נוסעים לפחות. הסדר דומה יהיה גם בנתיבי איילון בין מבוא איילון למחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון.
 
בנוסף, ציין שר התחבורה כי מדובר במהלך מורכב, שתוצאותיו ינוטרו בזמן אמת לצורך התאמות וצעדים להשלמת המיזם. הוא הוסיף כי הפתרון היחיד לעומסי התנועה בכבישים נעוץ במעבר לשימוש בתחבורה הציבורית ובהעלאת "מקדם המילוי" של כלי הרכב הנעים בכביש. "נתיב ייעודי מאפשר לתחבורה הציבורית והשיתופית להיות מהירה ואמינה יותר, והוא מאפשר לנו לנצל באופן יעיל יותר את המשאב המוגבל של הכבישים", אמר סמוטריץ'.
 
למרות זאת, צעד זה כבר מעורר חילוקי דעות בקרב הציבור: "כבר כיום הפקקים קשים מאוד בשעות הלחץ. מורידים נתיב נסיעה לנהגים ולא מציעים לנו חלופה. קל לדבר על רכב שיתופי, אבל עד שזה יקרה – נתייבש עוד יותר בפקקים", אמר צעיר המתגורר בראשון לציון. גם שמרית גוטמן, מנכ"לית ארגון "15 דקות – צרכני תחבורה ציבורית", הגיבה בספקנות על המיזם החדש ואמרה: "הגידול במספר כלי הרכב בשנים האחרונות העמיס מאוד על תשתית הכבישים והוא מעמיד את כולנו בפקק אחד גדול.