מזל טוב! כמדי שנה מחלק איגוד אמני ישראל (אמ"י) פרס מפעל חיים למספר אמנים על עשייתם לאורך השנים. השנה נבחרו האמנים אושרה אלקיים רונן, רפי בן משה, יורם בר סלע, מיקי גבריאלוב, סלים דאו, תיקי דיין, אלירון טובי, אורי טננבאום, גלי עטרי, ליאורה ריבלין, ולאה שבת לקבל את הפרס היוקרתי.



בנוסף, השנה יינתן גם פרס מיוחד על תרומה למוסיקה למוטי מלכא שייסד את התזמורת האנדלוסית בישראל, ותרומה לתאטרון לנעם סמל שכיהן כמנכ"ל הקאמרי בין 1992-2017. כמו כן, יציינו חברי אמ"י 40 שנה ליסודה של האגודה.



מיקי גבריאלוב. רונן אקרמן
מיקי גבריאלוב. רונן אקרמן



הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י הינו פרויקט מיוחד שמתקיים מזה מספר שנים ביוזמה והפקה משותפת של מנכ"ל היכל התרבות פ"ת אריה ימיני, עיריית פ"ת ואיגוד אמני ישראל. בין הזוכים בשנים שעברו: אריה אליאס, שרהל'ה שרון, נעמי פולני, יוסי גרבר, צדי צרפתי, דני ליטני, אילנית, טוביה צפיר, גילה אלמגור, יהורם גאון ועוד.



יו"ר אגוד אמני ישראל, יענקל'ה מנדל, אמר: "השנה אנחנו מציינים 40 שנה להקמת איגוד אמני ישראל, שמיום הקמתו נלחם ופועל למען זכויות האמנים בארץ. עברנו דרך ארוכה, וממשפחה מצומצמת של כמה עשרות, הפכנו למשפחת אמנים ענפה עם אלפי חברים, צעירים וגם וותיקים. האירוע השנתי להענקת פרסי מפעל חיים שאנחנו מקיימים כבר למעלה מעשור, הוא לא רק חגיגה והזדמנות להוקיר תודה לגדולי האמנים, אלא גם הזדמנות להזכיר שוב לציבור וגם למקבלי ההחלטות, שמדינה ללא תרבות, היא מדינה ללא נשמה, בתקווה שבעקבות המאבקים שלנו, האמנים הצעירים של היום, יוכלו להתבגר בכבוד במדינתם".



 נעם סמל. צלם : רענן כהן
נעם סמל. צלם : רענן כהן



אירוע החלוקה, בהנחיית יואב גינאי יתקיים ביום שלישי 12.11 בשעה 20:00 בהיכל התרבות פ"ת במעמד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. התכנית האמנותית לערב תכלול בין השאר מופע של התזמורת הייצוגית של פתח תקווה, תזמורת בת 45 נגנים בניצוחו של מיכאל דלמן, אשר תלווה את ביצועי האמנים על הבמה וכן מופע של הרכב הא-קפלה המודרני "סינגלטון" המונה שישה זמרים וזמרות בניהולו המוזיקלי של רון גנג.