חברת פאורסיה (Faurecia) הצרפתית, מהחברות המובילות בעולם בתחום טכנולוגיות הרכב, השיקה מרכז חדשנות בתל אביב, אשר יהווה פלטפורמה טכנולוגית עבור החברה ויאפשר לה להאיץ את אסטרטגיית אבטחת הסייבר שלה.



מטרת המרכז החדש יהיה לחזק את המומחיות ויכולות ופתרונות אבטחת הסייבר של החברה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות מקומיות, קרנות הון סיכון, אקסלרטורים וחממות טכנולוגיות. כמו גם, מוסדות אקדמאיים המעניקים גישה לטרנדים חדשים וטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. הדבר יאפשר לחברה להציע פתרונות כוללים מקצה לקצה אשר יוטמעו בכלי רכב, תוך אבטחת התוכנה, המערכות הקריטיות, המידע וקישוריות לענן.



בנוסף לאבטחת המוצרים, מערכות ופתרונות של החברה, המיועדים להטמעה בכלי רכב, פאורסיה פועלת גם באופן גלובלי להגן מפני סיכוני סייבר בכל רשת קווי הייצור והמשרדים של החברה. נכון להיום, 60 מומחים ייעודיים בתחום הסייבר סקיוריטי פועלים, למניעה, גילוי ובקרה של מקרי סייבר סקיוריטי והמרכז החדש בתל אביב יתרום לחיזוק אסטרטגיה כוללת זו.



מנכ"ל החברה, פטריק קולר, הדגיש כי: "האקו-סיסטם הישראלי מוביל בחדשנות ופיתוח פתרונות סייבר סקיוריטי. הודות לעבודה עם אקו-סיסטם רחב, נוכל להציע טכנולוגיה מובילה וחדשנית לאבטחת המוצרים והמערכות שלנו".



המרכז החדש בישראל, אשר יעסיק מהנדסי תוכנה, מעצבים וארכיטקטי מערכות, יאפשר לפאורסיה לשלב גם יכולות ומיומנויות חדשות באמצעות "האקרים טובים", שמנוסים בניתוח פגיעות במגוון רחב של שפות קוד ופרוטוקולים. יצוין כי במאי האחרון פאורסיה ביצעה השקעה בחברת גארדנוקס, סטארט-אפ המתמחה בפיתוח פתרונות סייבר סקיוריטי לרכב.



ההשקה בישראל, בהשקעה של מיליוני אירו, הינה בהמשך להקמה של חברת בת בישראל - פאורסיה סקיוריטי טכנולוג'יס בסוף 2018 ומינוי של אורי פחטר למנכ"ל החברה בישראל.



פאורסיה פועלת בישראל משנת 2016 באמצעות אורי פחטר שאחראי על ניהול פעילות הסקאוטינג הטכנולוגי וחדשנות של החברה בישראל, קידום ותיאום שיתופי פעולה עם חברות מסורתיות וסטארטאפים מקומיים. פחטר הדגיש כי: "פעילותה של פאורסיה בישראל הניבה שיתופי פעולה עם חברות ישראליות המציעות מגוון רחב של טכנולוגיות ופתרונות לתעשיית הרכב".