סרטונים שפרסם ארגון 'חופות', הפועל לחתן אנשים מחוץ למוסד הרבנות הראשית, עוררו היום (ראשון) סערה רבה, לאחר שספגו ביקורת רבה על הצורה הבוטה בה נעשו. תוך זמן קצר אכן הוריד הארגון את הסרטונים ופרסם הודעת התנצלות. 



״זמן לבקש סליחה", נמסר מהרב אהרן ליבוביץ׳ בשם ארגון חופות, "היום פורסמו מחדש מספר סרטונים שיצרנו בחודשים האחרונים, שבאו להצביע על כשלים כאלו ואחרים במערך הנישואין בישראל. הסרטונים הופקו מתוך כאב אמיתי שאנחנו חשים על המצב הקיים בשטח ומתוך רצון לתקן, למען כלל עם ישראל. עם זאת, הסגנון היה בעייתי ולא ראוי ופגע קשות בחלק מן הציבור. על הפגיעה הזאת אנו מבקשים סליחה מעומק הלב. 

עוד נכתב כי "מיזם "חופות" נועד להציג רעיון בנושא דת ומדינה, ומאבק על הרעיון לא יכול להיבנות על סרטונים מהסוג הזה. אלו ימים של חשבון נפש, חזרה בתשובה וכפרה. מי ייתן וכולנו נדע להיות רגישים זה לזה וזהירים זה בכבודו של זה ולקדש שמו רק באהבה".



יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו הגיב להפצת הסרטונים ואמר כי "מדובר באוטו אנטישמיות, לא פחות. זוהי הסתה ושקרים גסים שמטילים רפש, שם רע ושנאה על אלפי רבנים מוסרי נפש, על הרבנות הראשית ועל היהדות כולה. כמנכ"ל איגוד רבנים שמונה 500 רבנים ורבניות, אני מזועזע עד עומק נשמתי מהסרטונים מעוררי הקבס, סרטונים עם מוטיבים שלא היו מביישים את התקופות האפלות ביותר, וכל זה ביוזמת ארגון 'דתי'.



"הרבנים והרבניות בישראל מוסרים את נפשם למען התורה ולמען עם ישראל, והכל לשם שמים. אני מכיר את הרבנים בארגון, אני יודע כמה הם עובדים וכמה הם 'מרוויחים' בתמורה. אני מצפה מכל מי שקדושת תורת ישראל, כבוד היהדות וכבוד הרבנות חשובים לו, להקים קול מחאה ולהוקיע את אנשי 'חופות'שעוללו כזאת, ערב הימים הנוראים".


הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר, אמר בתגובה לסרטונים כי "מותר להתווכח על כל נושא ברומו של עולם. אסור להעליב להשפיל ולהפחית בצורה מעוררת חלחלה כמו הסירטונים שהופצו הבוקר והועלו לאוויר על ידי ארגון חופות. זו לא בעיה של סגנון זו בעיה של מהות. אי אפשר להשתמש בניגון על רגשות שנאה אפלים וגזעניים כחלק מהמאבק על אופיים של הנישואים בישראל. בימי התשובה והסליחות מן הראוי שסירטונים אלו ימחקו, ובעתיד לא נראה כמותם".