שר הפנים אריה דרעי, הורה לרשות האוכלוסין וההגירה להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות בישראל של עומר ברגותי, מייסד תנועת החרם BDS, בשל הפרת אמונים.



החלטת השר התקבלה בהמשך להודעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה זילבר, בנוגע לסמכותו של שר הפנים לשלול את התושבות הישראלית של ברגותי.



יצוין, כי במשך שנים נדון עניינו של ברגותי בטענה כי לא ייתכן שייהנה ממעמד של תושב ומהטבות בעודו פועל להטלת חרם על ישראל ומוביל את תנועת החרם בישראל עצמה, אולם הנושא המתין לתיקון החוק אשר הבהיר את סמכות שר הפנים לביטול תושבות בשל הפרת אמונים. בעקבות שינוי החוק, ביקש השר דרעי להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות.



השר דרעי אמר כי הוא מתכוון "לפעול במהירות כדי לשלול מעומר ברגותי את מעמד התושבות בישראל. מדובר באיש שעושה הכל כדי לפגוע במדינה ולכן אסור לו ליהנות מהזכות להיות תושב ישראל".



ברגותי הוא אחד ממייסדי "הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל" (PACBI) וממייסדי תנועת ה-BDS העולמית, הקוראת לחרם, מניעת השקעות ועיצומים על ישראל. הוא עבר לישראל בשנת 1993 בעקבות נישואיו לאזרחית ישראלית.

לעומר ברגותי אין קשר משפחתי ישיר למרואן ברגותי, טרוריסט ומנהיג פלסטיני אשר נידון על ידי בית המשפט לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר בגין מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו ישראלים רבים, אם כי שניהם חלק מחמולת ברגותי, אחת המשפחות הפלסטיניות הגדולות ביותר.