ממחר מחכים להחלטת היומע"ש: במשרד המשפטים נפתח הבוקר (שני) היום האחרון לשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. היום צפוי הדיון להתמקד בתיק 1000 - הוא תיק המתנות לנתניהו ולרעייתו מארנון מילצ'ן ומג'יימס פאקר. עורכי דינו של נתניהו, עמית חדד ויוסי אשכנזי, ינסו לשכנע את מנדלבהליט שאין מקום להעמיד את נתניהו לדין. עו"ד חדד שב על עמדתו שהוא מצפה שתיקים נגד ראש הממשלה ייסגרו ולפני כניסתו לדיון אמר כי "היום אנחנו נטען לגבי תיק 1,000. הטענות שלנו הן טובות וצודקות. אנו מקווים, מצפים ומאמינים שבסופו של יום גם התיק הזה ייסגר".



על פי התכנון, כבר אתמול אמור היה השימוע לעסוק בתיק 1000, אולם כבר בשעות הבוקר נודע כי הדיון יוקדש כמעט כולו לטיעונים של הפרקליטים במסגרת תיק 2000 (שיחות נתניהו־מוזס), כשהשאר מוקדש להשלמת הטיעונים בתיק 4000 (וואלה־בזק). עו"ד חדד אמר אמש בצאתו מהשימוע: "סיימנו היום את הטענות בתיק 4000 ועברנו לאחר מכן להציג את הטיעון בתיק 2000. אנחנו חושבים שבסופו של יום צריכים לסגור את התיקים האלה, ואנחנו מאמינים שכך זה יהיה".



לעומתו, בפרקליטות המדינה מציינים כי טרם התקבלה החלטה. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי עד אתמול לפחות, פרקליטי ראש הממשלה לא הצליחו למוטט את כתב החשדות בנוגע לתיק 4000. "לא הוצגו ראיות הפוכות או חותכות, ותוך זמן קצר ניתן לקבל החלטות", אמר גורם בפרקליטות.



במוקד היום השלישי לשימוע אתמול בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא עמד אמש טיעון מהותי של הפרקליטים, אלא נושא אחר: היעדרה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי - הפרקליטה המלווה בתיקי נתניהו. בן ארי, שנעדרה אתמול ותיעדר גם היום, היום האחרון לשימוע - נמצאת בחופשה פרטית בדרום אפריקה עם משפחתה.


 


עם פרסום הדבר נמתחה ביקורת על הפרקליטות ועל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשל היעדרותה של בן ארי. המבקרים טענו כי משמעות היעדרותה היא פגיעה במסר שמנסים לשדר בפרקליטות שלפיו מתייחסים לשימוע במלוא הרצינות ובנפש חפצה.



לעומתם, גורמים בפרקליטות דחו את הביקורת וציינו שאין משמעות לחסרונה של בן ארי. "צוות גדול ומשמעותי נוכח בשימוע, וממילא ההחלטה נמצאת בידיו של היועמ"ש", אמר גורם בפרקליטות.