תושבי ישובי קו התפר בעמק חפר מתריעים מפני מחדלים באבטחת הגדר באזורם והחשש מפני אירוע בטחוני, לאחר שלאחרונה הם מציינים כי דרך הגדר חודרים פלסטינים רבים לשטח ישראל. ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, שלחה בשמם של התושבים מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר וראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ובו שטחה בפניהם את טענות התושבים על חוסר ביטחון ביישובי קו התפר.



לטענת התושבים, ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים ותמונות של מאות פלסטינים מיהודה ושומרון שחוצים את הגבול לישראל בחופשיות, ללא כל בדיקה, דרך שערים פרוצים בגדר שלאורך קו התפר. עוד נטען במכתב, כי תושבי עמק חפר מתריעים על המחדל מזה שבועות ארוכים, וחששם מפיגועים גובר עוד יותר על רקע ביטול כיתות הכוננות ביישובי קו התפר על ידי הצבא ומאחר ותקופת החגים מועדת במיוחד לפורענות.



בנוסף טענה שאול בשם התושבים, כי המצב הנו מסוכן ובלתי נסבל שכן השערים הפתוחים והפרצות בגדר מאפשרים מעבר פלסטינים ללא בקרה, ניטור ושליטה, וביקשה בשמם כי צה"ל יציב את כוחותיו בשערים על מנת לבדוק את הנכנסים והיוצאים, וישיב את השקט והביטחון ליישובי קו התפר. 



דובר צה״ל מסר בתגובה, כי "בהתאם להערכת המצב ולעבודת מטה רחבה שנעשתה בשנים האחרונות הוחלט לשנות את סדר הכוחות הגדודים שנמצאים בכל זמן נתון בתעסוקה מבצעית בכלל אוגדת איו״ש ובמרחב התפר בפרט. המצב המבצעי במרחב התפר מוכר ומטופל לפי הערכת מצב על ידי  גורמי הצבא והביטחון באזור. באשר למכתב שהוגש ללשכת הרמטכ״ל, המכתב התקבל ויענה במישרין לפונים".