אין שבוע אופנה בו לא קורה משהו יוצא דופן, פדיחה, הפתעה, או הברקה של מעצב מסוים. שבוע האופנה בפריז ידוע בהיותו שבוע בו מוצגות קולקציות הוט קוטור ו"מוכנות ללבישה". קולקציות מדהימות, צבעוניות ועם הרבה מסרים ברורים וגם פחות. מהתצוגה של בית האופנה האגדי "שאנל" לראשונה ללא קרל לגרפלד, בית המשוגעים שהציג גוצ'י, ההברזה של הגברת הראשונה קיילי ג'נר לתצוגה של "בלמיין" ועד הופעתן הבלתי מעורערת של כוכבות העולם – קבלו את הרגעים החד פעמיים של שבוע האופנה במילאנו ופריז 2019.



mom_goals# במילאנו


אחד הלוקים המדוברים ביותר בשבוע האופנה במילאנו היה של לא אחרת מהזמרת בת ה-50, ג'יי לו. התצוגה של ורסצ'ה ובראשה המעצבת דונטלה ורסצ'ה נסגרה בדרך הכי נוסטלגית ובועטת. לופז עלתה על המסלול עם חידוש לשמלת השיפון האייקונית של ורסצ'ה, מעוצבת ממש כמו פעם אך משודרגת בעיצוב עלים ירוקים וכמובן שלא השאירה מקום לנשימה באולם. הקולקציה כללה דגמים וצבעים טרופיים ובליווי הדוגמניות הנחשקות ביותר בעולם, לחלוטין הפכה לאחת התצוגות הבולטות ביותר במילאנו. "דונטלה התקשרה אליי ואמרה 'עברו 20 שנה, עיצבנו קולקציה שלמה בהשראת ה-שמלה, בא לך לבוא לסגור את התצוגה?' ואני כאילו - ברור שכן".



גוצ'י בחליפת משוגעים


המעצב האיטלקי מיקלה, האחראי כבר מספר שנים על הקולקציות הנכונות ביותר של ג'וצי הציג בפני העולם כולו עוד רגע אופנה גדול שהשאיר את הקהל בתחושת שאלה וסקרנות, של מה בדיוק קרה פה עכשיו?



הלוקים שעלו על מסלול גוצ'י נראו בעיקר כדוגמניות בית משוגעים עם וריאציות (מגניבות ושיקיות להפליא) למה שנקרא ״חליפות משוגעים״. שום דבר לא הכין את הקהל ובטח לא את מיקלה לרגע בו אחת הדוגמניות שעלו על המסלול הציגה כיתוב על כף ידה "בריאות נפשית היא לא אופנה״, כמחאה בלתי מתוכננת. לאחר התצוגה הסביר מיקלה אלסנדרו במסיבת עיתונאים שכוונת המשורר הייתה ש"ההשראה לעיצובי הייתה המחשבה על בני אדם והקשר שלהם למדים. מדים הם משהו חוסם, שהופך אותך לאנונימי וכותנת המשוגעים היא אם כל המדים". מבית האופנה נמסר לכלי התקשורת כי חליפות המשוגעים לא ימכרו בחנויות והן אך ורק הצהרה שהועלתה על המסלול. בחשבון האינסטגרם של הדוגמנית המוחאת פירטה שכאמנית שחוותה בעצמה בעיות נפשיות לדעתה זה נושא פוגע ובלתי רגיש לקחת כקונספט שמעלים על מסלול בינלאומי.



לעולם לא נדע האם זו הייתה תצוגת יח"צ פרובוקטיבית בכוונת תחילה על מנת למשוך שיח ורעש או טעות אנוש שעלתה ביוקר.


 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Uniforms, utilitarian clothes, normative dress, including straitjackets, were included in the #GucciSS20 fashion show as the most extreme version of a uniform dictated by society and those who control it. These clothes were a statement for the fashion show and will not be sold. @alessandro_michele designed these blank-styled clothes to represent how through fashion, power is exercised over life, to eliminate self-expression. This power prescribes social norms, classifying and curbing identity. The Creative Director’s antidote is seen in the Gucci Spring Summer 2020 lineup of 89 looks, he has designed a collection that conveys fashion as a way to allow people to walk through fields of possibilities, cultivate beauty, make diversity sacrosanct and celebrate the self in expression and identity. #AlessandroMichele

A post shared by Gucci (@gucci) on


נקמה מתוקה? קארדי בי משחקת מחבואים


ממחאה למחאה: כידוע אחד החוקים הנוקשים ביותר בפריז הוא איסור לבישת בורקה. בהגיעה של קארדי בי לרחבת מגדל אייפל הופתעו הצלמים השונים לראות (או יותר נכון- לא לראות) במי מדובר מאחורי התלבושת המפתיעה. הראפרית הופיעה בלוק קצת מסתורי ועם המון מסר. פניה של הזמרת הוסתרו על ידי מסיכה פרחונית שהתמזגה עם שאר פריטי הלבוש, הכללו ז'קט, חצאית קפלים בהתאמה מבית האופנה ריצ'ארד קווין הבריטי.



אז מה המסר? קודם כל התקוממות מובהקת נגד החוק שאוסר לבישת בורקה בעיר והשני בנושא הטרדות מיניות. לאחרונה חשפה קארדי בי את סיפור ה-#metoo שלה, על כך שהוטרדה מינית על ידי צלם מפורסם במהלך סט צילומים. פירטה והוסיפה שכאשר הלכה לספר לבעל המגזין על ההטרדה, ענה לה בזלזול "נו? אז?". לאחר היעדרותה משבוע האופנה בניו יורק שחל גם הוא בתחילתו של חודש ספטמבר, דאגה להעלות לעמוד האינסטגרם שלה וידאו עם ההופעה שלה בפריז מאחורי המסכה ובו אומרת: "שמעתי שהתגעגעתם אליי בניו יורק, אני פה כדי להגיש לכם את זה קר (את הנקמה כמובן, עם שאר קללות מענגות לאוזן)". המסר שלה היה פשוט: בורקות מחוץ לתחום אבל הטרדות מיניות מקובל עליכם?



לראשונה שאנל מציגה ללא נוכחותו של קרל


תצוגה שלכאורה הייתה מאוד מרגשת, עצם העובדה שבית האופנה הצרפתי המוערך בעולם מציג ללא מעצב העל שלה, קרל לגרפלד, לאחר שהלך לעולמו לפני כמעט שנה. שלוש עונות חלפו מאז הלך לעולמו המעצב האייקוני ואת מקומו ירשה וירג'יני ויארד, שהציגה את הקולקציה המוכנה ללבישה הראשונה שיצרה. לאחר עשרות לוקים יפיפיים וקולקציה יוצאת דופן, התצוגה הגיעה לסיומה באופן משעשע (או מעצבן?) במיוחד כשיוטיוברית צרפתייה החליטה לפרוץ ולהידחף במפתיע למסלול לתהלוכת הסיום של הדוגמניות. לאחר כמה שניות ארוכות על המסלול הורדה בזכות לא אחרת מג'יג'י חדיד, שבעדינות אך עם הרבה כוונה התעמתה עם היוטיוברית, עצרה אותה והורידה אותה מהבמה. כמובן שכמות העוקבים של הגברת עלתה באופן חד ומהיר, זה ה"עונש" למי שעומד בדרכה של דוגמנית על.



השטיח הירוק נותן כבוד לולנטינו


זו הפעם השלישית בה מתקיים טקס השטיח הירוק בו מוענקים פרסים לפועלים למען הקיימות בעולם האופנה. אחד המראות המרגשים ביותר בטקס השנה במילאנו היה כשהיפיפייה הנצחית סופיה לורן בת ה-85 העניקה פרס למעצב האופנה המסוקס ביותר, ולנטינו. השניים נכנסו והתקבלו על ידי הקהל במחיאות כפיים סוערות. לורן התרגשה עד דמעות כשהעניקה לולנטינו פרס המוקדש למורשת של בית האופנה.


 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Thank you to my dear friend #SophiaLoren who presented me with the @ecoage #LegacyAward. “Legacy is Heritage. It’s about passing on a mandate, something that can showcase my work and at the same time, transmit what I’ve learnt in 60 years in the fashion industry. Legacy is what Maria Grazia and Pierpaolo before, and now Pierpaolo, my successors as the creative directors of the company that I founded and has my name, told and continue to tell with their incredible work inspired by what we did together in the past. Legacy is what I created with my constant search for beauty, a heritage which I dedicated to thousands of women in the world. Green Carpet/Eco Age recognises those people who have always tried to make this planet better… I really hope I gave my very personal contribution to the creation of beauty.”

A post shared by Valentino Garavani. VALENTINO (@realmrvalentino) on


"תודה לחברתי היקרה סופיה לורן שהגישה לי את הפרס. מורשת היא מורשת. מדובר בהעברת מנדט, משהו שיכול להציג את עבודתי ובו זמנית, את מה שלמדתי כבר 60 שנה בתעשיית האופנה. מורשת היא מה שיצרתי בחיפושים הבלתי פוסקים שלי אחר יופי, המוקדש לעולם. עידן השטיח הירוק מכיר את האנשים ששיפרו את הכוכב הזה..."



קיילי ג'נר מבריזה לחברה הטוב


מי ששם לב בחודש האחרון, עמודי האינסטגרם הוצפו בתמונות של שיתוף הפועלה הכי לוהט ומיוח"צן בתעשיית הביוטי והאופנה: הקולקצייה החדשה והמשותפת של קיילי ג'נר ואוליבייה רוסטאן, מעצב בית האופנה הצרפתי "בלמיין" וחבר טוב של המשפחה. ג'נר הצעירה הוציאה ליין איפור בגוונים תואמים לקולקציה החדשה של בלמיין והשניים תיכננו להראותה על מסלול האופנה. זו לחלוטין הייתה אמורה להיות הסצנה הגדולה של שבוע האופנה בפריז, כשקיילי כמובן מופיעה ומככבת על המסלול. אלא שימים לפני התצוגה הודיעה קיילי ג'נר שלא מרגישה במיטבה ולא הכי כשירה להגיע ולצעוד על המסלול או במילים אחרת, דפקה נפקדות ואיחלה בהצלחה לשאר שותפיה כשמאמינה בעיניים עצומות שיסתדרו בלעדיה – ואכן הסתדרו.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#couturier

A post shared by OLIVIER R. (@olivier_rousteing) on