הרצח של מיכל סלה ז"ל בידי בעלה אלירן מלול בשבוע שעבר, שנכנס לסטטיסטיקה העגומה והותיר תינוקת בת פחות משנה ללא אמא, חולל סערה בקרב רבים. מי שהחליטו לא לעמוד מהצד ולנסות לפעול למיגור אלימות במשפחה הן פורום הנערות של שדולת הנשים בישראל, שיצא בקריאה ברורה לשר החינוך רפי פרץ לפעול למען החלת תוכנית לחינוך מגדרי בגילים צעירים כדי לטפל בתופעת האלימות המגדרית.
במכתב שנשלח לשר פרץ נכתב: "מערכות יחסים רומנטיות מתחילות בגיל ההתבגרות, קשרים ראשונים נרקמים, ובהם מלמדים עצמם נערים ונערות ביטויים שונים להבעת רגשות ואהבה. טיפול באלימות מגדרית חייב להתחיל בגיל הנעורים, בגיל שבו הכל מתחיל. מערכת החינוך חייבת לקיים שיחה, לתת כלים להתמודדות עם מערכות יחסים, רגשות, כאבי לב, פרידות, יחסי מין ועם גיבוש הזהות המגדרית".
"התמודדות נכונה ובריאה עם סוגיות סוערות אלו יכולה להציל חיים, יכולה לבנות את התשתית הנכונה למערכות יחסים בריאות בעתיד", כתבו נערות מרחבי הארץ, "לא מספיק לזרוק ססמאות ריקות של בית ספר ללא אלימות, אלא נדרש חינוך אמיתי, כזה שמלמד שנערים ונערות שווים ושלאף אחד אין בעלות על אדם אחר". 

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים: "אנחנו מחזקות את ידי הנערות שפנו לשר החינוך בדרישה לקיים שיעורים על חינוך לשוויון מגדרי בבתי הספר. אלימות מינית ומגדרית היא אמצעי יעיל לשמר את הפער ביחסי הכוחות המגדריים, ולכן הדרך למגר אותם היא רק באמצעות מיגור אי השוויון. חינוך לשוויון מגדרי בגילים צעירים הוא כלי הכרחי כדי להצמיח דור שהתופעות האיומות של אלימות מגדרית לא יהיו חלק ממנו".