במשטרת ישראל התקבלה תלונה מבעל משחטה ברהט כי נהג משאית שנשלח להוביל 1,800 עופות עבור מנהג הכפרות בירושלים גנב אותם והם לא הגיעו ליעדם. בעקבות התלונה אותר הנהג, תושב רהט בן 42, אשר נחקר ונעצר. בחקירתו טען הנהג כי נכנס בטעות לרשות הפלסטינית ושם גנבו את העופות.



כפרות הוא מנהג יהודי עתיק שבמסגרתו מסובבים תרנגול מעל ראשו של כל יהודי ומבקשים שהתרנגול ילך למיתה, ותמורתו ילך האדם לחיים טובים ולשלום. לאחר מכן נמסר התרנגול לשחיטה וניתן לרוב כצדקה לעניים או נפדה בכסף הנמסר לעניים, ונקרא “פדיון כפרות”.



המשרד להגנת הסביבה קרא בתחילת השבוע לציבור שומרי המסורת להימנע מפגיעה בבעלי חיים בערב יום כיפור. המשרד קורא לקיים את מנהג הכפרות על ידי פדיון תמורת כסף לצדקה ולהימנע משימוש בתרנגולות.


ממשרד להגנת הסביבה נמסר כי "מנהג הכפרות מתקיים לקראת ערב יום כיפור וכולל שימוש בתרנגולים חיים, תוך הנפתם באוויר מעל ראשי אנשים, גרימת סבל נוראי עבורם והובלתם לשחיטה בסיום. לקראת החג, מוחזקים התרנגולים בכלובים צפופים ובתנאים נוראיים שמייצרים התעללות מיותרת. המשרד להגנת הסביבה מבקש להעלות את המודעות שניתן למנוע זאת על ידי קיום המנהג באמצעות פדיון כפרות תמורת כסף. רבנים רבים יצאו לאורך השנים נגד מנהג זה וקראו לציבור להעדיף את פדיון הכפרות כדי למנוע את ההתעללות בבעלי חיים".