הברית החדשה: לאחר נסיגת הכוחות האמריקאיים מגבול סוריה-טורקיה, כוחות המיליצייה הכורדיים בסוריה צפויים לחפש ברית חדשה. המועמדות המסתמנות לתמיכה במיעוט הנרדף יהיו מוסקבה ודמשק. בטורקיה מיהרו אמש לפנות את ה"כוחות הטרוריסטיים" בגבולה הדרומי עם סוריה.



על פי הצהרה מהבית הלבן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שלשום בלילה, ומתוך השיחה עלה כי טורקיה מתכוונת "להתקדם הלאה בקרוב". אנקרה רואה במיליציה הכורדית YPG כזו הקשורה ב-PKK, מיליציה כורדית נוספת המבוססת בטורקיה, עליה היא הכריזה כבר בעבר כארגון טרוריסטי. גם בוושינגטון ובאיחוד האירופי הכתירו את ה-PKK כארגון טרור.



טורקיה הביעה ביקורת חריפה על הברית בין וושינגטון למיליציות הכורדיות בצפון סוריה, שהיו חלק אינטגרלי מהלחימה כנגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). הטורקים רואים אותם כאיום ביטחוני ורוצים את סילוקם מאזור הגבול הצמוד לחזית עם סוריה. ה-YPG כבר הוחלש משמעותית לאחר שצבא ארצות הברית גרם לו לנטוש את מוצבי ההגנה שלו לאורך הגבול עם סוריה, ועל כן במיליצייה יחפשו בת ברית חדשה שתספק את צרכיה הלוגיסטיים.



ישנם חששות מוגברים במערב כי במקרה בו כוחות כורדיים יאלצו להתמודד עם תקיפה טורקית ללא סיוע אמריקאי, כוחות דאעש עלולים להתארגן מחדש באזור. ברט מק'גורק לשעבר השליח האמריקאי המיוחד לקואליציה הבינלאומית לחיסול דאעש, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לאחר שארצות הברית הכריזה שטורקיה לא יכולה ולא רוצה לקיים עסקה עם עשרות אלפי האנשים הנמצאים במחנות הפליטים בסוריה, אנשים יימצאו בסיכון גבוה להקצנה דתית שתוביל בסופו של דבר להקמה מחודשת של דאעש באזור. "אמונה בכל מתווה אחר היא הימור מסוכן בביטחוננו הלאומי", כתב עוד.



בכיר נוסף אמר כי "רוסיה ואיראן מצפות בכיליון עיניים לעזיבתה של ארצות הברית את הגבול. עם זאת, הן יתאכזבו קשות לראות את טורקיה ממלאת את מקומה שם". 

כזכור, אמש כוחות של מחתרת ה-YPG, הכוחות הכורדים הדמוקרטיים שפועלים בצפון סוריה, דיווחו כי כוחות חיל האוויר של טורקיה החלו בתקיפת מוצבי הארגון, וזאת ככל הנראה כחלק ממהלך פתיחה של מבצע צבאי נרחב יותר של צבא סוריה באזור. האירועים מתרחשים פחות מיממה לאחר שארצות הברית הודיעה על הסגת כוחותיה מהאזור, לאחר שטראמפ וארדואן סיכמו כי טורקיה תיטול על עצמה את האחריות לאזור.