רגע לפני הצום, חלק מחברי הכנסת החליטו היום (שלישי) להתנצל על חלק מאמירותיהן במהלך השנה האחרונה, ואף ליישב עימותים שזכו לסיקור נרחב בתקשורת. במסגרת זו, פרסמו חה"כ יאיר לפיד ובוגי יעלון תמונה משותפת, תחת הכותרת: "חשבון נפש פוליטי". במקביל, חה"כ דוד (דודי) אמסלם (הליכוד) התנצל בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, על כך שהשווה בין רצח נשים (בהתייחסו בראיון בתוכנית בוקר בערוץ 12 למקרה הרצח של מיכל סלה ז"ל) לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כל הסיטואציה הזו נבעה מרצף של טעויות שלא היה בשליטתי", כתב אמסלם.

"ביום ראשון התראיינתי לתכנית הבוקר בקשת 12 מהבית שלי במעלה אדומים", פתח את דבריו. "בעודי ממתין לתורי, הסתבר לי רק בדיעבד שלפניי, מתראיינת אחותה של מיכל סלה ז"ל ומדברת בכאב עצום על האובדן הקשה והבלתי נתפס, שזעזע את כל המדינה. כאמור, לא שמעתי ולא ידעתי על עצם קיומו של הראיון ולכן כל מה שקרה לאחר מכן, היה בתום לב ומחוסר ידיעה".
"כל מי שמכיר אותי ואת רגישותי העצומה לנושאים החשובים הללו, מבין שקרתה כאן תקלה מצערת מבחינתי", המשיך אמסלם. "אין ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע בדברים המרגשים שנאמרו מדם ליבה של האחות הכואבת של מיכל ז"ל. נהפוך הוא, אם הייתי מאזין לראיון, הייתי מחזק אותה וכמובן מקפיד להתייחס לדברים החשובים שנאמרו שם, אבל בעיקר מעניק לה תחושה, כנציג הממשלה, שיש לנו אחריות מלאה על ביטחונם האישי של אזרחנו ובאמת שיש על מי לסמוך".

"כל הסיטואציה הזו, נבעה מרצף של טעויות שלא היה בשליטתי", המשיך שר התקשורת. "נכון, גם עכשיו, אני בטוח לחלוטין שכל נושא סדרי העדיפויות, הוא קריטי וחשוב מאוד בכל תחום וגם בנושא הכל כך חשוב של אלימות במשפחה שמצער ומעציב את כולנו - עלינו להשקיע מאמצים גדולים יותר, בהסברה, במניעה ובאכיפה, כדי לחסל ולמגר את התופעה הבזויה הזו. אני מתנצל מעומק ליבי על מה שקרה. לא התכוונתי לפגוע, אני בטוח שזה ברור ומובן לכולם. מאחל למשפחת סלה היקרה שלא תדעו עוד צער לעולם ומשתתף בצערכם על האובדן העצום".


 


כזכור, השר אמסלם התבטא שלשום באופן מעורר מחלוקת בעקבות מקרה הרצח של מיכל סלה ז"ל. אמסלם עלה לשידור ב"חדשות הבוקר" בערוץ קשת 12, לאחר ראיון עם אחותה של סלה, לילי בן עמי. בתגובה לדבריה של בן עמי אמר אמסלם כי "משטרת ישראל צריכה לפעול בתחום הזה ביתר שאת וזו לא רק שאלה של תקציבים, זו שאלה של סדרי עדיפויות. משטרת ישראל צריכה להחליט האם סדר העדיפויות העליון שלה הוא לחקור את הסיגרים של ראש הממשלה או לשים את החוקרים במקומות האלה".
ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן) הביע אף הוא התנצלות בפני השר רפי פרץ (ימינה) על רקע המתקפה נגדו במסגרת קמפיין כחול-לבן. הנדל כתב: "אני רואה לנכון לציין את המתקפה - כולל של כחול לבן - על הרב רפי פרץ במהלך קמפיין הבחירות. ויכוח אמיתי ועמוק על דת לא יכול להפוך לדה-לגיטימציה של אדם ראוי שתרם מחייו למען המדינה. זו הייתה טעות, וגם אם הצגתי בקול, פומבית בתקשורת עמדה אחרת, יש לי אחריות על כך".