שני בני אדם נורו היום (רביעי) למוות מחוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, במהלך תפילות יום הכיפורים. שניים נוספים נפצעו באורח קשה באירוע, ועל פי הדיווחים של המשטרה המקומית, כמה יורים היו מעורבים בתקרית. עוד נמסר כי הם נמלטו באמצעות רכב מהזירה וכי אדם אחד נעצר בקשר למעורבות באירוע. במקביל לירי מחוץ לבית הכנסת במהלך התפילה, שבוצע על פי הדיווחים באמצעות תת מקלע, נזרק רימון לבית הקברות היהודי הסמוך. 
פיגוע ירי בגרמניה

מבצע הירי בהאלה הינו גבר גרמני. הוא צילם את התקיפה במצלמת "גו פרו" והעלה לאתר שיתוף של משחקי וידאו. בסרטון נשמע היורה אומר כי "היהודים הם מקור כל הבעיות". 
השוטרים הפצירו בתושבים להסתגר בבתיהם מחשש לאירועים נוספים ותחנת הרכבת הסמוכה נסגרה. המשטרה המקומית טרם מסרה פרטים על היעד או היעדים של המתקפה הקטלנית, אך המקרה הועבר לחקירת היחידה הפדרלית, המטפלת בדרך כלל באירועים החשודים כטרור, או שיש בהם פגיעה בביטחון הלאומי. רשת הטלוויזיה המקומית MDR שידרה סרטון בו נראה אדם בקסדה ומעיל בצבע זית יוצא מכלי רכב ויורה מחלקו האחורי באמצעות רובה בעל קנה ארוך. עם זאת, לא ניתן לראות מהי המטרה אליה כיוון. בתיעוד נוסף של הזירה ניתן לראות גופה הנמצאת במרחק של כ-30 מטרים מהכניסה לבית הכנסת. 
עד ראייה לתקרית סיפר כי המתין בתור בדוכן הקבב הסמוך, כשגבר החובש קסדה ולובש מקטורן צבאי השליך חפץ שנראה כמו רימון. לדבריו, הדבר הקפיץ את משקוף הדלת. הוא הוסיף כי האדם שראה ירה לפחות פעם אחת. "כל הלקוחות שהמתינו במקום, בהם אני, ברחו מיד. חושב שהיינו בסך הכל חמישה או שישה בני אדם ואני מעריך שהגבר שעמד מאחורי נהרג", הסביר עד הראייה, "התחבאתי בשירותים בזמן שהיתר חיפשו את היציאה האחורית. בזמן הזה שלחתי למשפחה שלי הודעות פרידה וכתבתי שאני אוהב אותם. חיכיתי לראות מה יקרה בהמשך ואז השוטרים נכנסו למקום". 

צילום: רויטרס

מקס פריווארוצקי, רב הקהילה המקומית, סיפר למגזין "דר שפיגל" כי בזמן הירי שהו בבית הכנסת ומחוצה לו כ-80 בני אדם, השוטרים מנעו את כניסת התוקפים למקום. "הם ירו על דלת הכניסה הנעולה לבית הכנסת והשליכו אקדח, רימונים ובקבוקי תבערה עליה", הוסיף, "כל הסיפור נמשך כעשר דקות ואלוהים הגן עלינו". בעקבות אירוע הירי, האבטחה בבתי הכנסת בדרזדן ובלייפציג תוגברה. מהמשטרה נמסר כי במקביל נורו יריות גם .בלנדסברג, הנמצאת במרחק של כ-15 קילומטרים משם, אך לא ברור האם יש קשר בין האירועים. הדובר של הקנצלרית ציין כי "מדובר בחדשות נוראיות" וכי אין להם עדיין מידע נוסף על האירוע. הפרלמנט האירופי קיים דקת דומייה לציון האירוע הקשה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירוע: "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס גם הוא בצאת יום הכיפורים לפיגוע ואמר: "אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו. אני קורא להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה. אנחנו נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבינלאומית כולה".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בעקבות הרצח בגרמניה: "ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות. רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מזועזעים מההתקפה האנטישמית בהאלה, גרמניה, ועוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".