האלימות בחברה הערבית: בהאא עראר, בן 35, נורה למוות בג'לג'וליה שבמרכז הארץ במהלך יום כיפור, יחד עמו נפצע אדם נוסף ונפצע באורח בינוני. הקורבן הוא האח השלישי במשפחתו שנרצח בארבע השנים האחרונות, לאחר שבשנת 2015 נרצח אחיו פאדי בן ה-25 בכניסה לביתו וב-2017 נרצח אח נוסף, עבד אל חאפד בן ה-39 בפיצוץ מטען ברכבו בעת שנסע בנתיבי איילון.. הרצח בג'לג'וליה הוא הרצח ה-73 במגזר הערבי ב-2019.



מי שגילתה את גופת אביה היתה זו בתו שיצאה מהבית לשמע הירי וצעקה "אבא מת". הנרצח הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים ומשפחה שאיבדה קודם לכן שניים מבניה.  בסביבת משפחת הקורבן הטיחו את האשם בחוסר הביטחון ובפשיעה הגואה במגזר. "זה יכול לפגוע בכל אחד. בינתיים ההפגנות והמאבק הציבורי לא משיג תוצאות ואין ביטחון. רוצחים מסתובבים חופשים ומגיעים עד לבית הקורבנות בלי פחד". בג'לג'וליה קראו למשטרה ולכוחות הביטחון להוציא את הרוצחים מקרבם תוך שהם קובעים. "מי שיורה בוגד".

בנוסף לכך, בשעות הערב היום (רביעי) התקבל נורה גבר בן 23 בג'סר א זרקא ונפצע באורח קשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה. חבר הכנסת יוסף ג'ברין (הרשימה המשותפת) התייחס לפשיעה בחברה הערבית ולמחאה נגדה והודיע כי מחר תיערך שיירת רכבים לקריית הממשלה במחאה על התופעה. מחר תתקיים פגישה בין מנהיגי הציבור הערבי והשר לביטחון פנים גלעד ארדן שמתוכננת, וזאת למרות שחברי הרשימה המשותפת הודיעו לפני מספר ימים כי אין בכוונתם להגיע אליה, לאחר התבטאות של השר, אותה הגדירו הח"כים כ"גזענית".



בעקבות הרצח, מעמותת "יוזמות אברהם" נמסר כי "למשטרה יש תפקיד חשוב אבל היא לא יכולה למגר את האלימות לבדה. על כן, יוזמות אברהם דורשת החלטת ממשלה בדבר הקמת ועדת מנכ"לים שתגבש תוכנית חומש כוללת למיגור הפשיעה והאלימות ביישובים הערביים, תוך מתן מענה לגורמי העומק לאלימות. לצד זאת, על המשטרה לבצע סדרת פעולות מגבירות אמון, אשר יהפכו אותה לכתובת אמיתית עבור האזרחים. כמובן, גם החברה הערבית חייבת להתגייס ולנקוט בצעדים כנגד האלימות".