שנאה קטלנית: כלי תקשורת בגרמניה והרשתות החברתיות במדינה החלו לפרסם הערב (רביעי) על הגבר שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה ובמסעדת מהגרים ממול לבית הכנסת, לאחר שלא הצליח לחדור למבנה בשל אמצעי אבטחה בכניסה לו. על פי הדיווחים, היורה - גבר בשנות ה-30 לחייו, שהזדהה ברשת בשם "אנון" ועל פי המשטרה שמו סטפן ב., הוא ממוצא גרמני ולא היה מוכר למשטרת גרמניה ולגורמי הביטחון במדינה - למרות שהחזיק בדעות גזעניות כלפי יהודים, מהגרים ונשים. כמו כן נטען כי היורה פעל לבדו ולא כחלק מתשתית ימנית קיצונית.

על פי הדיווחים, "אנון" התבטא רבות באופן אנטישמי, וטען כי "היהודים הם מקור לבעיות העולם", כתב סיסמאות ניאו-נאציות ואף היה מכחיש שואה. עוד טען היורה כי הפמיניזם אחראי לירידת אחוזי הילודה בעולם המערבי - ועל כן הן אחראיות לגל הפליטים והמהגרים באירופה. 





כזכור, במהלך תפילת יום הכיפורים ניסה "אנון" לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה כשהוא חמוש ברובה ומטעני נפץ, אך אמצעי האבטחה במבנה הצליחו למנוע ממנו להיכנס ולטבוח במתפללים. לאחר שנכשל בכך, עבר היורה למסעדת "דונר" שבסמוך, פתח באש לעבר השוהים בה ונמלט מהמקום ברכב. מוקדם יותר הוא ככל הנראה רצח אישה סמוך לבית הקברות היהודי בעיר. בשלב זה זהות הקורבנות לא פורסמה.