המתווה להתרת הפלונטר הפוליטי? יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם הערב (רביעי) את המתווה שלו להקמת ממשלה חדשה, בעקבות תוצאות הבחירות וכישלונם המשוער של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלה בראשותם או ממשלת אחדות. במתווה שפרסם ליברמן, הוא הסביר כי "תוצאות הבחירות שנערכו ב- 17 בספטמבר, מדברות בעד עצמן ומבטאות יותר מכל את רצון העם להקמת ממשלת אחדות. גם האתגרים בתחום הביטחון והכלכלה, ההתפתחויות באזור והאנטישמיות המרימה ראש בעולם, מביאים לאותה מסקנה" כי, והוסיף, "'ישראל ביתנו' היתה המפלגה הראשונה שהבינה והפנימה שאין אלטרנטיבה אחרת חוץ מהקמת ממשלת אחדות לאומית. דיברתי על כך לאורך כל מערכת הבחירות וגם לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות. כפי שהבטחתי, אני מציג היום תוכנית בת 4 שלבים להקמת ממשלת אחדות לאומית".


ליברמן הוסיף כי השלבים להקמת ממשלת אחדות יהיו הסכמה על קווי יסוד לממשלה, לאחר מכן אימוץ מתווה הנשיא, שהציע כי התיקים בממשלת האחדות יתחלקו באופן שווה בין הליכוד ובין כחול לבן, וכי תיערך רוטציה בין נתניהו לגנץ בתפקיד ראשות הממשלה, העברת תקציב לשנת 2020, ורק אז צירוף מפלגות נוספות לממשלה, על פי קווי היסוד.

על פי ליברמן, זהו "המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות. בכל מקרה ולמען הסר ספק, "ישראל ביתנו" לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת רשימת החתרנים (הרשימה המשותפת) מבחוץ".
 
"על מנת לממש את המתווה הנ"ל, נתניהו חייב להיפרד מגוש החרדים-משיחיים שהקים וגנץ חייב לקבל את מתווה הנשיא. אני שב ומדגיש לאחר אישור קווי היסוד, הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה לשנת 2020, כל מפלגה שתרצה לקחת חלק בממשלת האחדות על פי העקרונות שנקבעו מראש, תוכל לעשות כן".

בליכוד דחו את הצעתו של ליברמן וכתבו בתגובה להצעה כי "ליברמן לא שולל תמיכה בממשלת שמאל בראשות גנץ שנשענת על קולות המפלגות הערביות. הוא רק אומר שלא יצטרף בפועל לממשלה כזאת, אך ממשיך לסרב להתחייב שיתנגד להקמתה",והוסיפו כי "המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו יצביעו נגד (ולא רק ימנעו/יעדרו) ממשלת שמאל בראשות גנץ שתישען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות".