יממה לאחר שתי התאונות הקטלניות שאירעו ביום כיפור, וגבו את חייהם של שני ילדים - איתי מרגי בן ה-8 מתל אביב וריאד אבו שריקי בן ה-12 מלוד, הובאו היום (חמישי) שני הילדים למנוחת עולמים. איתי נקבר בחלקת הילדים בבית העלמין ירקון בפתח תקווה, וריאד נקבר בבית העלמין המוסלמי בלוד. 

הבוקר הגיעו לבית הספר בעיר בו למד בכיתה ג', "אהבת ציון", צוותי השירות הפסיכולוגי החינוכי, על מנת לסייע לילדים עם ההתמודדות וכן לסייע לצוות החינוכי. הלווייתו החלה ב-14:00 בחלקת הילדים בבית העלמין ירקון בעיר. טלי תמרי גבע, מנהלת ביה"ס בו למד, מסרה כי "איתי ילד אהוב ומלא קסם, חייכן ושובה לב. אסף סביבו המון חברים גם בני גילו וחברים רבים מהשכבה הבוגרת של אחיו. איתי היה כדורגלן וספורטאי מצטיין, רגיש ומלא חמלה לאחר. איתי שלנו האהוב, נהרג אתמול בתאונת דרכים, לא נתפס ולא מצליחים לעכל את הבשורה המרה והכואבת. כל קהילות בית הספר, מורים, הורים וילדים כואבים את אובדנו של איתי ומחזקים את המשפחה".

עוד אמרה תמרי גבע כי "בית הספר נערך כבר מאתמול בסיוע ובליווי גורמים טיפוליים ממשרד החינוך, שפ"ח, הייעוץ החינוכי והפיקוח לעבודה במעגלים
השונים: צוות המורים, התלמידים בכיתות וההורים. ניתן גם סיוע פרטני לילדים ולאנשי הצוות החינוכי על פי צורך. צוות בית הספר ימשיך להיות בקשר ולתמוך במשפחה, לתת מענה טיפולי ונמצא בקשר ישיר עם הקהילה שעוטפת ותומכת. משרד החינוך, צוות בית הספר והקהילה משתתפים בצערה של המשפחה וכואבים את מותו הטרגי של איתי שלנו".

אתמול הוציא המנהלת, יחד עם יועצת בית הספר, מכתב להורים, בו עדכנו כי הבוקר יבשרו צוותי החינוך לחבריו של הילד את הבשורה המרה והוסיפו הנחיות להתמודדות עם הצער והפחד של הילדים. "צוות בית הספר, בגיבוי גורמי ייעוץ והשירות הפסיכולוגי, יתכנסו מחר מוקדם בבוקר עם הצוות החינוכי וינתנו הנחיות לשיח עם הילדים בכיתות. 

"מדובר בשעות קשות, ייתכנו תגובות שונות של הילדים, צער, בכי, פחדים שאלות וקושי להישאר לבד. תגובות אלה נורמטיביות לאירוע מסוג זה. עם הזמן מצופה היחלשות של תגובות אלה. הורים שמרגישים צורך לספר עוד הלילה או מחר לפני תחילת הלימודים, אנו ממליצים לספר את שקרה בשפה ברורה, מותאמת לגילם, בשקט ובאופן חד משמעי. להשתדל ככל הניתן לא לחשוף את הילדים למידע ותמונות קשות. יש לענות על שאלות באופן כן, להימנע מתיאור פרטים לא הכרחיים. חשוב לתת מקום לרגשות ולתחושות שעולות. הקשיבו לילדים, אפשרו להם לשוחח איתכם על המקרה באופן רגוע, מבלי להביע עמדה או שיפוט בעניין".

אחת האמהות כתבה בפייסבוק: "משתתפים בצערה העמוק של משפחת מרגי, ההורים מירל ויובל והאח יונתן, על אובדן ילדם איתי מרגי ז״ל שנהרג בתאונת דרכים ביום כיפור, על ידי צעיר מופרע. איתי למד בבית ספרה של בתנו באהבת ציון וכולנו הקהילה כואבים והמומים מגודל הטרגדיה שהתרחשה ליד הבית. יהי זכרו ברוך, אמן".

"ריאד היה ילד חייכן, מספר 2 במשפחה"

בלוד, הובא היום למנוחות ריאד אבו שריקי בן ה-12, שנהרג גם הוא ביום כיפור לאחר שנפגע מאופנוע בבן שמן. מחמד אבו שריקי (אזברגה), חבר מועצת העיר לוד, ודודו של הילד, אמר ל"מעריב": "הילד יוצא כל שבת עם אביו על סוס. הפעם האבא לקח אותו לבן שמן לרכוב על אופניים עם חבריו, וחזר בשעה 13:00. כשעתיים וחצי לאחר מכן התקשרו מהמשטרה והודיעו כי נפגע מאופנוע. חבריו סיפרו כי רוכב האופנוע 'טס' ומעוצמת הפגיעה האופניים נחתכו לשניים. רוכב האופנוע היה המום וניסה להימלט, אך החברים של ריאד תפסו אותו ובמקביל הזעיקו את המשטרה".
 
ריאד הותיר הורים וארבעה אחים ואחיות. "הוא היה ילד חייכן, מספר שתיים במשפחה, למד בכיתה ה'", סיפר הדוד. "חבריו אהבו אותו. אהב לרכוב על סוסים, ובכל שבת יצא ליער בן שמן יחד עם אביו, כדי לטייל. הוא למד רכיבה מקצועית עם סוסים בבית ספר לרכיבה".
.

סמים נמצאו בזירה, מעצר הנהג הפוגע הוארך

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר את מעצרו של הנהג החשוד בגרימת מותו של מרגי. בזירת האירוע נמצאו סמים במשקל שאיננו לצריכה עצמית ולחשוד, בן ה-20, מיוחסת עבירה של סחר בסמים. על פי החשד, החשוד השליך את הסמים מרכבו לאחר התאונה.



עורך דינו של החשוד, עו"ד דימה אניקין מהסנגוריה הציבורית, אמר: ״מדובר בטרגדיה נוראית. הצעיר ללא עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם חוקריו אך נראה שהוא עדיין לא מעכל את האירוע. התיק נמצא בשלב מוקדם של החקירה וממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה"



איתי מרגי ז"ל הוא אחד משני הילדים אשר נהרגו במהלך יום הכיפורים, יחד עם ריאד אזברגה ז"ל. מרגי נפצע באורח קשה מפגיעת מכונית בשעה שרכב על אופניו בין הרכובות נמיר וז'בוטינסקי בתל אביב, ומאוחר יותר נפטר מפצעיו בבית החולים איכילוב.



"אין אפילו מילים לתאר את הזעזוע והאסון הנוראי", אמר בעצב בן משפחתו של מרגי לאחר התאונה. "איתי היה ילד מקסים, שמח, ילד של אהבה וחיוך", אמרו במשפחה ההמומה.


בעקבות האירועים הטרגיים במהלך הצום צייץ ח"כ גדעון סער (הליכוד) כי בכוונתו ליזום חוק האוסר על נסיעה בערים ביום הכיפורים, ובכך לשנות את המצב הנוכחי בו היעדר המכוניות בכבישים במהלך הצום נובע ממוסכמה חברתית.