הגננת כרמל מעודה, המואשמת בהתעללות בפעוטות, שוחררה למעצר בית,  כך קבע היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בלוד. צו איסור פרסום הוטל על המיקום בו תשהה. כזכור, כבר לפני כחודש החליט בית המשפט על שחרורה למעצר בית, אלא שאז הורים הפגינו מול האדם שהסכים לארחה בביתו וגרמו לו לחזור בו, ומעודה נותרה במעצר. כעת, צו איסור הפרסום אמור למנוע את האפשרות למחאה דומה



פרקליטה של מעודה, עו"ד אפרים דמרי, אמר בתגובה להחלטה: "בית המשפט המחוזי קיים את החלטת בית המשפט העליון ואמר אמירה מפורשת כי מעצר הוא אינו עונש או במקומו".



עו"ד אפרים דמרי. צילום: שרון סרור
עו"ד אפרים דמרי. צילום: שרון סרור



לפני מספר חודשים נעצרה מעודה, מנהלת המשפחתון "בייבי לאב" בראש העין, והואשמה בהתעללות ובתקיפת פעוטות. בכתב האישום צוינו 11 פעוטות בהם פגעה. אמהות של פעוטות נוספים טענו כי כתב האישום אינו משקף את היקף מעשי הזוועה שנעשו בו. עורך דינה של מעודה טען בחודש יולי כי לא הייתה בקו השפיות בעת ביצוע המעשים, והיא ביקשה להישלח להסתכלות פסיכיאטרית. במקביל, צעיר מקרני שומרון הצית את ביתה של מעודה בראש העין ביולי האחרון וגם נגדו הוגש כתב אישום.



הורים שילדיהם התחנכו במשפחתון של מעודה הביעו את מחאתם נגד ההחלטה. יוסי חברה, אב שבתו הייתה במשפחתון, אמר: "אנחנו מרגישים גרוע מאוד, נמצאים בבית המשפט, עומדים מחוץ לו ולא מאמינים שזה מה שקורה פה. ממדרים אותנו לחלוטין, עשו דיון בדלתיים סגורות ויש חיסיון של בית המשפט על כל מה שנאמר. רק אחרי שלחצנו עדכנו אותנו שהיא משוחררת למעצר בית, ממתי הקורבן נהפך לעבריין? שמו גדרות כדי שלא נהיה קרובים לאולם, זה פשוט נשמע הזוי. בחיים לא שמעתי על דבר כזה. אין לנו אפשרות לדעת על התנאים שלה למעצר בית, על שום דבר, אין לנו שום טיפת אמון במערכת המשפט. גם אם היה אמון הוא כבר איננו, מערכת המשפט בארץ בקריסה".



אם נוספת שבניה היו במשפחתון אמרה: "זה היה די צפוי שימצאו לה בסוף חלופה למפקחים. ידענו שהיא בסוף תצא למעצר בית. עשו את זה בדלתיים סגורות כדי שלא נדע איפה היא תהיה והפחד שלי היא איפה היא תהיה. הילדים עדיין בחרדות אז הם לא מודעים לכל המשפט".