המתיחות בגבול סוריה-טורקיה: שעות ספורות לאחר שהחל מבצע "מקור השלום" עליו הכריז נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לאחר נסיגת כוחות צבא ארצות הברית מאזור הגבול הצפוני של סוריה, כאשר הוא מודיע בדף הטוויטר שלו בערבית, כי הוא "מנשק את המצח של חיילי הצבא המוחמדי שיסלקו את הטרוריסטים" ממזרח לנהר הפרת בצפון טורקיה, נראה כי החלה בריחה המונית של אזרחים סורים מהצפון.
 
ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, דיווח כי עם תחילת ההפגזה של צבא טורקיה בערים סרקניה (ראס אל-עין) ואל-עבאיאד, אלפים ברחו מהאזור. בהמשך היום, דווח כי ארגון המורדים הסורי, צבא סוריה החופשי, בן בריתה של טורקיה, השתלט על שני כפרים באזור תל אל-אביד.
 
הטורקים הפציצו עשרים גשרים, כאשר במקביל הכורדים דיווחו על שני הרוגים ושני פצועים בהתקפה ליד ראס אל-עין ועל נפגעים אזרחיים נוספים בתקיפות האחרות. נשיא טורקיה אמר, כי מתחילת הקרבות ביום רביעי בלילה, נהרגו בלחימה 109 לוחמים כורדים. לדבריהם הותקפו שש מטרות וזוהו 25 מטוסים טורקים. דוברם אמד מוסא אמר: "אם ינסו לכבוש את אדמתנו ניאלץ להגן על עצמנו עד טיפת דמנו האחרונה. אנו מוכנים לכל סוג של לחימה".
 

מדינות ערב, מלבד קטאר בת ברית של טורקיה, גינו בחריפות את הפלישה הטורקית למדינה ערבית, למרות שסוריה סולקה מהליגה הערבית בתחילת מלחמת האזרחים לפני שמונה וחצי שנים. מחר יתכנסו שרי החוץ של הליגה הערבית לכינוס חירום, על מנת לדון בהתפתחויות. נשיא טורקיה ארדואן תקף את סעודיה ומצרים שביקרו את הפלישה הטורקית. "על סעודיה להסתכל בראי. מי הביא את תימן למצבה הנוכחי? האם לא הרגתם אלפים בתימן?", אמר ארדואן. "הרסתם כל דבר. גרמתם לעוני מחפיר".


 
ואילו על מצרים אמר נשיא טורקיה, שאין לה זכות למתוח ביקורת על אנקרה. "ראש המשטר שם רצח את הדמוקרטיה במצרים. הוא אחראי להריגת הנשיא מורסי שנבחר ברוב של 52 אחוזים. אפילו לא הרשית למשפחתו ללוות אותו בדרכו האחרונה. אתה (כוונתו לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי) רוצח", אמר ארדואן והדגיש עוד כי מטרת המבצע היא "לשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה".
 
נשיא טורקיה המשיך לירות לכל הכיוונים, ואף שיגר מסר חריף לאיחוד האירופי, על רקע הביקורת שמתחו שרי חוץ אירופאים על המבצע. "האיחוד האירופי, אם אתם קוראים למבצע הצבאי בסוריה פלישה, אנו נוכל לפתוח את השערים ולשלוח את 3.6 מיליון הפליטים הסורים לאירופה", איים.

במקביל, נשמעת ביקורת בארה"ב על הנשיא המזגזג דונלד טראמפ ועל טורקיה, גם מצד רפובליקנים. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר, כי "הקונגרס האמריקני יגרום לטורקיה ולארדואן לשלם ביוקר על פעולתה. התפללו עבור בעלי בריתנו הכורדים שננטשו באופן מביש על ידי הממשל של טראמפ". במועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב מזהירה הערב את טורקיה מפני "השלכות" על פלישתה והתקפותיה באזור צפון סוריה, זאת לאחר שהנשיא טראמפ נשא דברים דומים, והבטיח להשמיד את כלכלת טורקיה באם תנקוט באמצעים דרסטיים באזור לאחר נטישת כוחותיו.