חג סוכות בפתח והמוני ישראלים מקימים סוכות בחצרות, בחניות ובמרפסות הבתים. על אף שהסוכה נחשבת ללא יותר מאשר מבנה ארעי, אנחנו מקימים אותה לרוב באופן עצמאי, ללא סיוע של איש מקצוע, וכך עלול להיווצר פתח לסכנות. לכן, מומלץ לדאוג לכיסוי ביטוחי לסוכה לימי החג. כיסוי ביטוחי יאפשר להתמודד עם אירועים חריגים, העלולים להתרחש ולחייב את מעורבות חברת הביטוח, בהם פגיעה באורח בסוכה ושריפה שעלולה להתחיל בסוכה ולהתפשט ולגרום לנזק לדירה.

"אנשים עלולים להיפגע במהלך השהות בסוכה כתוצאה מהתחשמלות ואפילו קריסה של חלק מהמבנה. כן עלול להיגרם נזק למבנה הצמוד לסוכה משלל סיבות, כגון שריפה. ביטוח הדירה מכסה את הנזקים הללו", אומרת אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית חברת הביטוח ליברה. עם זאת, היא מזהירה שלביטוח לא יהיה כיסוי של גניבת או אובדן דברי ערך. "הביטוח לא מכסה גניבה מהסוכה, ולכן לא מומלץ להשאיר בסוכה חפצים יקרי ערך", היא מציינת.

לדבריה, בין אם הסוכה מוקמת בשטח הפרטי של בעל הדירה, ובין אם היא מוקמת בשטח השייך לכלל דיירי הבניין, כמו חנייה או גינה של בית משותף, ביטוח הדירה יכסה נזקים לצד ג', כמו אורח או רכוש הצמוד לסוכה. במסגרת ביטוח צד ג', מכוסים נזקים לרכוש של המבקרים בדירה (או בסוכה) בעת התארחותם בה.
אם כתוצאה מקשר סיבתי נגרם, חלילה, מקרה מוות, מחלה, פגיעה, ליקוי גופני, ליקוי נפשי או ליקוי שכלי - המקרה מכוסה במסגרת ביטוח צד ג'. ביטוח צד ג' מכסה גם מקרים של נזק לגורם אחר, כמו נזק לדירת השכנים או לרכושם, נזק לעוברי אורח כתוצאה מחפצים שנפלו מהדירה, או נזק שנגרם למישהו מחוץ לדירה, וכדומה. 
 
"ברוב פוליסות הדירה הסטנדרטיות יש גם ביטוח צד ג', אבל ניתן לבקש להוריד אותו, לכן צריך לוודא לפני החג שפוליסת ביטוח הדירה שלכם אכן כוללת כיסוי זה", אומרת אלישקוב. "גבול האחריות בביטוח צד ג', במסגרת ביטוח המבנה, עשוי לנוע בין 250 ל־500 אלף שקל, ובביטוח תכולה, גבולות האחריות אף גבוהים יותר".

עם זאת, היא מבהירה שהכיסוי הביטוחי אינו פוטר את בוני הסוכה מהצורך להקפיד על הקמתה ולהפחית סיכונים. "צריך להקפיד שהחיבורים לחשמל יהיו תקינים ומבודדים ממים וגשם. בכלל, עדיף להימנע מחיבור לרשת החשמל ולהאיר את הסוכה עם נורות לד הפועלות על סוללות. יש גם לחזק את הסוכה, כדי שלא תעוף ברוח ותגרום נזק לרכוש", היא מדגישה.