בכיר במשרד החוץ אמר הלילה (שישי) כי ארה"ב תפעל נגד טורקיה אם היא תבצע מהלכים "לא אנושיים ולא מידתיים" כנגד הכורדים בצפון מזרח סוריה. בנוסף, הדגיש כי מדינתו לא תישאר אדישה לפגיעה באזרחים ולטיהור אתני.

בתוך כך, הודיעו עשרות רפובליקנים בבית הנבחרים כי ינהיגו חקיקה להטלת סנקציות נגד טורקיה בתגובה למתקפות שלה נגד הכורדים בסוריה. "הנשיא רג'יפ טייפ ארדואן ומשטרו חייבים לעמוד בפני השלכות חמורות על תקיפה חסרת רחמים של שותפו הכורדים בצפון סוריה", אמר בהצהרתה יו"ר הוועידה הרפובליקנית של בית הנסחרים ליז צ'ייני.


כוחות כורדים בסוריה. צילום: רויטרס
כוחות כורדים בסוריה. צילום: רויטרס


 

כזכור נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר מוקדם יותר כי הוא "אינו תומך בהתקפה. הבהרתי לטורקיה שלדעתי מדובר ברעיון רע" . טראמפ שינה קודם מספר פעמים את גרסתו ואפילו איים ש"יהרוס" את כלכלתה של טורקיה אם זו תעז לפלוש לסוריה, לאחר שהוא הודיע על הוצאת החיילים האמריקאים משם. אולם, לא נראה שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התרשם מדברי טראמפ. בציוץ בטוויטר בצהריים הוא הודיע על פתיחת מתקפה אווירית וירי ארטילרי נגד המיליציה הכורדית "יחידות הגנת העם". ארדואן  מסר כי שם המבצע הוא "מקור השלום".
צבא טורקיה הפגיז את הערים סרקניה (ראס אל עין) ואל עבאיאד. אלפים ברחו מאזור אל עבאיאד. הטורקים הפציצו עשרים גשרים. הכורדים מסרו על שני הרוגים ושני פצועים בהתקפה ליד ראס אל עין ועל נפגעים אזרחיים נוספים בתקיפות האחרות. לדבריהם הותקפו שש מטרות וזוהו 25  מטוסים טורקים.  דוברם אמד מוסא אמר: "אם ינסו לכבוש את אדמתנו ניאלץ להגן על עצמנו עד טיפת דמנו האחרונה. אנו מוכנים לכל סוג של לחימה".

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס