גורמים בחדר הדיונים שבו נערך השימוע לראש הממשלה סיפרו ל"מעריב" כי נוצר רושם שעורכי הדין האמריקאים - שהובאו ככוח עזר לצורך שלילת הקשר בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה) בין הסיקור החיובי לראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו לבין עבירת השוחד - הצליחו להשפיע. עוד סיפרו כי עוצמת העיסוק בתיק 2000 (השיחות בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס), נחלשה עד כי ייתכן שהתיק כולו ייגרע - ולא יוגש כתב אישום בגינו.

בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס. צילום: פלאש 90, ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס. צילום: פלאש 90, ראובן קסטרו

 
בתיק 4000 מחזיקים עו"ד ליאת בן ארי ופרקליט המדינה שי ניצן בעמדות נִציות והם מתעקשים על סעיף שוחד, ואילו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור שיהיה ניתן להסתפק בסעיף קל יותר, כגון הפרת אמונים. עוד מספרים אותם גורמים כי בתיק 1000 (פרשת המתנות) נראה כי פרקליטי נתניהו הצליחו למזער את חלקו בפרשה ולהראות כי חלק מהמתנות לא ניתנו בידיעתו אלא התקבלו על ידי אחרים בסביבתו, ובהם רעייתו שרה ובנו יאיר, וכן להקטין את שווי המתנות המצטבר המיוחס לנתניהו.
 
מי שנעדרת מישיבות השימוע בתיקים 1000 ו־2000 היא הפרקליטה המלווה בתיקים, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי, בגלל חופשה משפחתית שנקבעה זמן רב מראש. בשל כך הוטחה בה ביקורת.
 

ליאת בן ארי. צילום: דוברות משרד המשפטים
ליאת בן ארי. צילום: דוברות משרד המשפטים