חברת הנפט הלאומית של איראן הכחישה הבוקר (שישי) את הדיווחים כי הטילים שפגעו במכלית הנפט "סביטי" שוגרו מכיוון סעודיה, וזאת למרות שהירי בוצע מול חופי המדינה. בשלב זה המכלית החלה בתנועה עצמאית לכיוון נמל לאראק שבמפרץ הפרסי, ועל פי הדיווחים באיראן, צוות הספינה לא נפגע, ולמעט נזק מועט וזליגת נפט חלקית, המצב בספינה תחת שליטה. איראן הביעה ביקורת על כך שלטענתה אף מדינה לא הציעה עזרה למכלית שנפגעה.



רוסיה התייחסה לאירוע ואמרה כי בשלב זה מוקדם מדי לקבוע מי עומד מאחורי התקיפה, ודובר הצי החמישי האמריקאי, שמוצב במפרץ הפרסי, מסר כי הצי האמריקאי מודע לאירוע, אך אין בידיו פרטים מעבר לאלה שדווחו בתקשורת.



האירוע  מצטרף למספר אירועים בחודשים האחרונים שמשפיעים על זרימת הנפט העולמית, כאשר בדרך כלל האצבע המאשימה מופנית לאיראן. בחודש יוני האחרון שתי מכליות נפט הותקפו במפרץ עומאן שבמפרץ הפרסי, באמצעות מוקשים שהותקנו עליהן. באמריקה האשימו את איראן בפגיעה במכליות. מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר אז כי "מודיעין, הנשק ששומש, רמת הביצוע, התקיפה האיראנית הקודמת והעובדה שאין באזור ארגון טרור שמסוגל לעשות זאת", מהווים הוכחה למעורבות איראנית ישירה. בנוסף לפומפאו, גורם ביטחוני אמריקני אמר ל-CBS כי "סביר מאוד שאיראן אחראית למתקפות האלה", והוסיף כי כוחות אמריקאים חילצו 21 מתוך 44 אנשי הצוות שהיו על המכליות שנפגעו, בניגוד לטענת איראן לפיה כל ה-44 חולצו על ידה. 



לאחר מכן, בחודש יולי, כוחות אמריקאים ובריטים השתלטו על ספינת הנפט האיראנית גרייס 1, בשל חשדן שמטרתה להפר את הסנקציות שהוטלו על סוריה. בתגובה לכך, איראן השתלטה על מכלית הנפט מסדר' הבריטית. במהלך חודש ספטמבר שוחררו שתי המכליות במה שנראה כהסכם חילופי שבויים בין שני הצדדים.



הפעולה המשמעותית והתוקפנית ביותר בחודשים האחרונים אירעה בחודש ספטמבר, כאשר טילי שיוט פגעו במתקני זיקוק נפט של חברת אראמקו, וגרמו לנזק כבד ופגיעה של ממש בייצור הנפט העולמי. יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמן, הזהיר בתגובה לאירוע כי מחירי הנפט עשויים לעלות ל"מספרים גבוהים שלא ניתן להעלות על הדעת", זאת במידה והעולם לא יתאחד כדי להרתיע את איראן. בן סלמן התייחס בראיון לתקיפה על מתקני הנפט במדינתו, אותה הוא ומדינות מערביות רבות מייחסות לאיראן, והבהיר כי "אם העולם לא ינקוט בפעולה חזקה על מנת להרתיע את איראן, יהיו הסלמות נוספות שיאיימו על האינטרסים העולמיים". עוד הוסיף יורש העצר כי "אספקת הנפט תשובש, ומחירי הנפט יזנקו למספרים בלתי נתפסים, שמעולם לא ראינו". עם זאת, ולמרות שרוב מדינות העולם מסכימות כי לאיראן יד בתקיפה במתקני הנפט, אף פעולה משמעותית לא ננקטה בעקבות האירוע.