גורם בכיר המעורה בפרטי המשפט של נעמה יששכר שנגזרו עליה שבע וחצי שנות מאסר ברוסיה, אומר כי "כל עוד האזרח הרוסי אלכסיי בורקוב נמצא בכלא בישראל והרוסים לא איבדו תקווה לעסקת חילופין, לא אתפלא אם עוד אזרחים ישראלים ייעצרו ברוסיה על משהו. על כולם להיזהר בכל טיסה לרוסיה או דרך רוסיה".

אמא של נעמה, יפה, סיפרה הבוקר (ראשון) בכאן ב' כי "אני מחכה לאישור מהשופט לפגוש את נעמה. הייתי צריכה להתחנן שייתן לי כבר ביום שני. אין לה עם מי להתמודד עם הדבר הזה". על ההתמודדות עם גזר הדין הקשה אמרה יפה כי "אנחנו מנסים לברר איך עושים את זה. קודם כל לערער, יש כבר החלטה על ערעור. לא ידענו שזה יהיה כל כך חמור. אני לא הבנתי כמה שנים הוא אמר, היא כבר למדה רוסית. אמרתי לה לא משנה כמה זמן זה, ראש הממשלה והמדינה יוציאו אותך מזה. אני בטוחה שראש הממשלה יעזור לי. הוא רצה שנמסור לה דרישת שלום. אני מקווה לראות אותה מחר ולמסור לה".



על נושא ההסגרה של ההאקר הרוסי לארה"ב אמרה יפה "ראש הממשלה אמר שבית המשפט העליון כבר קבע וזה לא כל כך קל לעשות עם זה משהו. כל הדלתות שדפקנו עליהן בממשלה ולא נענו זה חבל לי. כל הסבל היה נמנע. העמדה שלי היא להסגיר אותו לרוסיה. כדי שנעמה תצא".



צילום מסך ערוץ 12. קרדיט: אלכסיי בורקוב



"אם נקלענו למצב הזה אז ימשיכו להחזיק את נעמה עד שהוויכוח ייגמר בין ישראל, רוסיה וארה"ב? הבנתי ששר המשפטים אמר שישקול את זה בימים הקרובים. אני מקווה שהוא יחשוב על נעמה שנמצאת שם חצי שנה בכלא. בלי תנאים. כל כלא קשה שהוא לא במדינה שלך הוא קשה. יש לה יום הולדת מחר. היא נולדה בסוכות".



שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר לכאן ב' כי "אנחנו כמדינת ישראל מחויבים וגם נעשה הכל כדי להשיב אותה הביתה את נעמה. בית המשפט הישראלי ביקש את הסגרתו. הבקשה של הרוסים די דלה. אני אקבל את ההחלטה בימים הקרובים. הבקשה האמריקאית היא הרבה יותר מבוססת ואושרה כבר על ידי בית המשפט המחוזי והעליון. יש כלים רבים נוספים דיפלומטיים שלא נכון לחשוף את כולם כאן וזה מטופל בדרגים הגבוהים ביותר".



שלשום אמרו בלשכת רה"מ כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים. רה"מ נתניהו שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע. כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר".