אלכסיי בורקוב, ההאקר הרוסי העצור בישראל התייחס היום (ראשון) לראשונה מהכלא לפרשת נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה לאחר שהורשעה באחזקה וסחר בסמים. הוא אמר בראיון ששודר ב"חדשות 13" כי הוא "מחזק את יששכר ואת משפחתה, משפחתי באותו מצב בדיוק כבר ארבע שנים. צריך להיות אופטימיים. אני ונעמה מוחזקים בכלא כתוצאה ממשחקים פוליטיים".

בהמשך התייחס למעצרו בישראל ואמר: "הרוסים לעולם לא משאירים רוסים מאחור לכן הם נלחמים עליי. כולי תקווה שעסקת חילופי האסירים תתממש, זה ישתלם לשתי המדינות וגם יביא אותי ואת יששכר הבייתה. אני סבור כי ניתן לבצע זאת במהירות". עוד טען בורקוב כי הוא אינו מרגל וכי אין לו קשר למעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית. "אין לי שום קשר ל-FBI. אף גורם אמריקני לא הציע לו שום עסקה אם אספק מידע, כל זה סיפורים של האמריקנים. כמו כן, מעולם לא היה לי קשר למודיעין הרוסי", הסביר.
מוקדם יותר היום אישר נשיא המדינה ראובן ריבלין כי פנה במכתב רשמי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בבקשה לחון את נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנאסרה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה, לאחר שנמצאו בתיקה סמים בשדה התעופה במוסקבה, וזאת לפנים משורת הדין.

"נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, אך מדובר באישה צעירה, ללא עבר פלילי, ועונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה. העם היהודי ומדינת ישראל מעריכים את רגישותך לחיי אדם ואת המאמצים שהשקיעה רוסיה באיתור והחזרת גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל הנסיבות המיוחדות, אני פונה אליך בבקשה לחון את נעמה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין", כתב ריבלין במכתבו.

כזכור, ביום שישי בערב צוטטו ב"חדשות 13" גורמים ישראלים בכירים שמסרו כי ההאקר הרוסי העצור בישראל, אלכסיי בורקוב, הודה בפני הקונסול הרוסי כי כוונתו הייתה שאם יודה בעבירות בפניו הוא יוסגר לרוסיה. עוד מסרו הבכירים הישראלים כי בורוקב קיבל מהאמריקנים הצעה לעיסקה, שבמסגרתה יוסגר לאמריקנים ויחשוף בפניהם את המידע שברשותו, כשבתמורה יקבל עונש מקל. כמו כן, נחשף שלפני שנה וחצי ביקר בארץ התובע הרוסי והציע לממשלת ישראל עסקה, שלפיה כל ישראלי שמבצע עבירה ברוסיה ומוסגר לרוסיה אוטומטית, ירצה את העונש בישראל תמורת הסגרתו של בורקוב, אך ישראל סירבה להצעה. על פי ההערכות, בורקוב היה קשור למעורבות של רוסיה בבחירות האחרונות בארצות הברית.