המשפטן קאיס סעיד נבחר הלילה (ראשון) לכהן כנשיא תוניסיה השני,לאחר שזכה בקולותיהם של כ-77% מהבוחרים בסיבוב השני. "אאכוף את החוק על כל התוניסאים, ובראשם על עצמי", אמר עם בחירתו. הוא גבר על יריבו האסיר ניבל אל-קראוי שזכה בכ-23% מהקולות.
שיעור המצביעים הגיע לכ-58% מבעלי זכות הבחירה. עם קבלת התוצאות הרשמיות, תומכיו החלו לחגוג ברחוב המהפכה בלב הבירה תוך שהם צועקים: "העם בחר את קאיס סעיד" ו"תחי תוניסיה". פקחי בחירות מערביים ומקומיים מסרו כי הבחירות התנהלו על פי החוק, ולא היו הפרות. "אאכוף את החוק על כל התוניסאים, ובראשם על עצמי", אמר הנשיא הנבחר והדגיש כי התחנה הראשונה שלו תהיה אלג'יריה. כאמור בתוניסיה הנשיא הוא המפקד העליון של הצבא והאחראי על מדיניות החוץ, ואילו יתר התיקים מוחזקים על ידי הממשלה. 

הסיבוב הראשון של הבחירות התקיים בחודש שעבר, חמש שנים חלפו מאז בחרו את הנשיא הראשון באג'י קאיד א־סבסי, שנפטר ב־25 ביולי 2019 והביא להקדמת הבחירות, שהיו אמורות להתקיים בנובמבר. 53 אלף חיילים איבטחו אז את הבחירות ואת הקלפיות בעת העברתן למטה הוועדה המרכזית של הבחירות בבירה.
 
תוניסיה, ארץ "האביב הערבי", היא המדינה הערבית היחידה שבה השלטון עבר בצורה שלווה אחרי מהפכות 2011, שהפילו רודנים ברחבי צפון אפריקה והמזרח התיכון. עם זאת, לקראת הבחירות, שבהן ייבחר יורש לנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות, מצב רוחם של רבים מהמצביעים הוא עגום. תסכולם נובע מהכישלון של הממשלה לשפר את איכות חייהם ובעיקר מהאבטלה הגואה. ברחבי המדינה שוררת גאווה על הדמוקרטיה שקמה, ובייחוד על העימותים הטלוויזיוניים, שנמשכו שלושה לילות רצופים, בין 26 המועמדים, שתיים מהם נשים - 16 מועמדים מטעם מפלגות ועשרה עצמאים.