טראמפ: ייתכן שהכורדים משחררים אסירי דאעש כדי לגרום לנו להתערב

נסיגת ארצות הברית מסוריה: על רקע נטישת הכוחות האמריקאים את צפון סוריה, גורם אמריקאי מסר היום (שני) כי צוות דיפלומטים אמריקאי שעבד באזור צפון סוריה עזב את המדינה. הגורם ציין כי אלף החיילים האמריקאים עדיין נמצאים בסוריה אך ציין כי שלבים ראשוניים של הנסיגה כבר החלו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את הכורדים ואמר על רקע הפרסומים בנוגע לבריחת פעילי דאעש מכלאם באזור כי ייתכן שהכוחות הכורדים בצפון סוריה משחררים את אנשי דאעש שנשבו על מנת לגרום לכוחות האמריקאים להתערב. עוד הוסיף טראמפ כי פעילי המדינה האסלאמית ייתפסו שוב בקלות.

צבא סוריה נכנס לעיירה כורדית בצפון המדינה. צילום: רויטרס
צבא סוריה נכנס לעיירה כורדית בצפון המדינה. צילום: רויטרס
בתוך כך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מוסקבה לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם אחד בשני בסוריה. פסקוב ציין כי רוסיה ממשיכה לשמור על קשר רגיל עם טורקיה והדגיש כי מוסקבה כבר הזהירה את כל הצדדים המעורבים בסכסוך בסוריה מכל פעולה שעלולה להחריף את המצב ולהזיק לתהליך הפוליטי באזור.

לידיעה המלאה

הקרמלין: "פוטין ישקול את בקשת ריבלין ונתניהו לחון את נעמה יששכר"

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר היום כי בקשתם של נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו למתן חנינה לנעמה יששכר תוצג בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שישקול האם להיעתר לה. "אנו יודעים כי הפנייה נשלחה, לאחר שהיא תגיע אלינו בערוצים דיפלומטיים, היא תימסר לידי נשיא רוסיה". פסקוב הותיר ללא מענה את השאלה האם פוטין דן עם נתניהו באפשרות להחליף את יששכר באזרח רוסי הכלוא בישראל. "אני אשאיר זאת ללא תגובה. זה קשור לתוכן של קשרים דו-צדדיים, שאנחנו לא מפרסמים בשונה ממדינות אחרות", הסביר פסקוב.

נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשפחה
נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשפחה
מוקדם יותר היום, לראשונה מאז גזר בית המשפט במוסקבה את דינה לשבע וחצי שנים בכלא, יפה יששכר, אמה של נעמה, קיבלה אישור לבקר את בתה בכלא הרוסי. "עכשיו אני הולכת לראות את נעמה ולספר לה שראש הממשלה שר המשפטים אוחנה ושר החוץ וכל מי שרוצה לעזור לה, מנסה לעזור לה", אמרה יששכר לחדשות 13, "הבקשה שלי אליהם - להוציא אותה מפה".   

לידיעה המלאה
זוכי פרס נובל לכלכלה: שלושה חוקרים הנאבקים להפחתת העוני העולמי​
פרס נובל לכלכלה יוענק לחוקרים אבהיג'יט בנרג'י, אסתר דפלו ומייקל קרמר על מחקריהם ותרומתם בנושא העוני העולמי, כך מסרה ועדת הפרס. בנימוקי הוועדה לזכיית השלושה נאמר כי "הם הציגו גישה חדשה על מנת להשיג תשובות מהימנות לגבי הדרכים הכי טובות להילחם בעוני".

זוכי פרס נובל לכלכלה. אילסטורציה: ניקלס אלמהד
זוכי פרס נובל לכלכלה. אילסטורציה: ניקלס אלמהד
החוקרת הצרפתייה, אסתר דופלו, אמרה על זכייתה: "הדבר מראה כי זה אפשרי לאישה להצליח ולקבל הכרה על הצלחתה. אני מקווה שזה יהווה השראה לעוד הרבה מאוד נשים להמשיך לעבוד ולעוד הרבה גברים לתת להן את הכבוד לו הן ראויות".

לידיעה המלאה
הטייפון ביפן: לפחות 40 נהרגו, עשרות אלפים משתתפים במאמצי החילוץ
לפחות 40 בני אדם נהרגו עד כה בסופת הטייפון שפקדה את מזרח יפן בימים האחרונים, במהלכה נפצעו 189 ו-16 בני אדם מוגדרים נעדרים, כך לפי כלי התקשורת במדינה. יותר מ-92 אלף בני אדם עדיין ללא חשמל בסופה שהחלה להכות במדינה ביום שבת האחרון. היא זכתה לשם "האגיביס" שמשמעותו בשפה הפיליפינית הוא מהירות.

טייפון ביפן. צילום: רויטרס
טייפון ביפן. צילום: רויטרס
ראש הממשלה שינזו אבה זימן ישיבת חירום בעקבות נזקי הסופה."אנשינו במדים עובדים ימים כלילות במאמצי החילוץ", ציין אבה, "נזק נגרם באזורים נרחבים במדינה. זו משימתנו לתמוך במי שהושפע מהנזקים". יותר מ-110 אלף שוטרים, חיילים ואנשי משמר החופים משתתפים במאמצי חילוץ הלכודים ברחבי המדינה בסיוע של 100 מסוקים.

לידיעה המלאה

תושבת חדרה שנפצעה בפיצוץ במחנה 80: עדת תביעה בתיק רצח
 
תושבת חדרה שנפצעה אמש בפיצוץ במכוניתה יחד עם שני ילדיה היא עדת תביעה בתיק רצח ולא מן הנמנע כי היה ניסיון לחסלה, כך עלה מחקירת המקרה. התיק עבר לטיפול היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.


פיצוץ רכב סמוך למחנה 80. צילום: מד"א
פיצוץ רכב סמוך למחנה 80. צילום: מד"א

 
כזכור, רכבה של בת ה-28 התפוצץ אתמול במהלך נסיעה בכביש 65 מצומת מחנה 80 לצומת חנה כששני ילדיה בני ה-3 וה-4 נמצאים עמה ברכב. שלושתם פונו במצב קל לבית החולים הלל יפה בחדרה.

לידיעה המלאה