אתמול, בפעם הראשונה מאז ניתן גזר הדין החמור בעניינה של נעמה יששכר, היא נפגשה עם אמה יפה במתקן המעצר בפרברי מוסקבה. מקורות בלשכת רה"מ מאשרים הבוקר (שלישי) כי בנימין נתניהו מתכוון כבר בשעות הקרובות לפנות רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבקשת חנינה לצעירה הישראלית.

יפה יששכר סיפרה בגל"צ על המפגש עם בתה ועל חייה של נעמה בכלא הרוסי. "היא יוצאת שעה ביום במשך חצי שנה, היא מובלת למשפט מדלת אוטו וחזרה", סיפרה יששכר, "היא לא מבינה מי זה אלכסיי בורקוב ואיך היא קשורה אליו. כבר חצי שנה שהיא בחדר עם שלושה אנשים נוספים, רואה רק את השמיים בין הסורגים ואני זו שמספקת לה את המזון. היא לא מספרת לי כל דבר, אבל אני מרגישה שיש ימים יותר טובים ופחות טובים שלה". 
"היא שמעה על המכתב של הנשיא ריבלין לפוטין והיא אומרת לי 'אמא, למה אני צריכה חנינה, זה אומר שאני פושעת ואני לא'", הוסיפה וסיפרה על התמיכה לה היא זוכה מאז גזר הדין: "יש לנו מדינה מיוחדת בה כולם מנסים לפעול. עד עכשיו היינו לבד, אבל עכשיו זה קצת יותר מנחם כשכולם עוזרים. אני מצפה לשמוע מהגורמים במדינה ולראות לאן זה מתקדם".

על הדיווחים כי שר המשפטים אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארצות הברית, אמרה: "דיברתי איתו ביום שישי בבוקר, הוא לא אמר לי שבורקוב הולך להיות מוסגר. יכול להיות שיש דברים שגורמים מדיניים לא משחררים לתקשורת".
אתמול גם התייחסו בקרמלין לראשונה לפרשה. דוברו האישי של ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר בתשובה לשאלת כתבים: "לקרמלין ידוע על הפניות של בכירים ישראלים לנשיא פוטין בעניין מתן חנינה לנעמה יששכר. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כבר פנה רשמית בנושא זה. כאשר נקבל את פנייתו דרך הערוצים הדיפלומטיים הרשמיים, הפנייה תוגש לנשיא פוטין והוא יקבל החלטה בנושא".

גורמים בלשכת ראש הממשלה התייחסו לדברי פסקוב ומסרו בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו והרשויות בישראל ממשיכים במאמצים המדיניים להחזיר את נעמה הביתה". אלכסנדר טייץ, עורך דינה של יששכר ברוסיה, אמר ל"מעריב" כי "ההתייחסות של הקרמלין לנושא נותנת סיבה לאופטימיות. בכל אופן, אני מתחיל בהליכי הגשת הערעור". 

ההאקר הרוסי בורקוב. צילומסך ערוץ 12
גם הנשיא ראובן ריבלין הצטרף למאמץ וכתב לפוטין: "כידיד העם היהודי ומדינת ישראל, אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר. נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי, שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה. בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".
בתוך כך, נרשמה התפתחות בעניינו של אלכסיי בורקוב, הפצחן הרוסי שכלוא משנת 2015 בכלא הדרים הישראלי ושאת הסגרתו דורשות ארה"ב ורוסיה. במשרד המשפטים גוברת ההערכה כי שר המשפטים אמיר אוחנה יחתום כבר בימים הקרובים על צו ההסגרה של בורקוב לארה"ב, אף שרוסיה דורשת אותו בתמורה לשחרורה של יששכר.