קאיס סעיד, שנבחר שלשום לנשיאות תוניסיה, התבטא אמש בנוגע ליחסי המדינה עם ישראל והביע התנגדות לנורמליזציה בין המדינות. "זוהי דעתי על הישות הציונית והיא לא תשתנה. אם יום אחד אשנה את דעתי, תזכירו לי את הדברים שאני אומר עכשיו. אנחנו נמצאים במצב של מלחמה עם הציונים ונורמליזציה היא בגידה", אמר קייס בראיון טלוויזיוני וחזר על הדברים בציוץ בטוויטר.



גם בעימות טלוויזיוני בשישי האחרון, טרם בחירתו, התבטא סעיד נגד ישראל, וביצע הפרדה בין היהודים לבין הציונות. "היהודים מבקרים בתוניסיה, שמרנו עליהם במלחמת העולם השניה", אמר בעימות. "אבל, מי שמנרמל יחסים עם הישות הציונית שגזלה את אדמת העם הפלסטיני וגירשה אותו מאדמתו - הוא בוגד".



סעיד, משפטן בהשכלתו, ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות תוניסיה וזכה ב-77% מהקולות. בכך הפך לנשיאה השני של המדינה הנבחר בבחירות דמוקרטיות. הסיבוב הראשון של הבחירות התקיים בחודש שעבר, לאחר מותו של הנשיא הראשון באג'י קאיד א־סבסי ב־25 ביולי 2019 שהביא להקדמת הבחירות, שהיו אמורות להתקיים בנובמבר. 53 אלף חיילים איבטחו אז את הבחירות ואת הקלפיות בעת העברתן למטה הוועדה המרכזית של הבחירות בבירה.





במהלך מערכת הבחירות עלו טענות להתערבותה של ישראל באמצעות הרשתות החברתיות. גם טרם בחירתו של סעיד הפגינה תוניסיה מחויבות ליחס התקיף של העולם המוסלמי כלפי ישראל, אך המדינה מאפשרת כניסת ישראלים לשטחה במסגרות מאורגנות.



תוניסיה, ארץ "האביב הערבי", היא המדינה הערבית היחידה שבה השלטון עבר בצורה שלווה אחרי מהפכות 2011, שהפילו רודנים ברחבי צפון אפריקה והמזרח התיכון. ברחבי המדינה שוררת גאווה על הדמוקרטיה שקמה, ובייחוד על העימותים הטלוויזיוניים שהתקיימו במהלך מערכת הבחירות.