שר החינוך, רפי פרץ, הגיב הבוקר (שלישי) לפרסום בגלי צה"ל אודות בית הספר התיכון בקריית טבעון, שתכנן להוציא את תלמידיו לסיור בחברון בליווי ארגוני השמאל "שוברים שתיקה" ו"יש גבול". השר צייץ כי משרד החינוך לא יאפשר את הסיור ויפעל נגד הנהלת בית הספר שפעלה בניגוד לחוק האוסר על כניסת הארגון למערכת החינוך.



"אין מקום ל״שוברים שתיקה״ ו״נשות וואטש״ במערכת החינוך. בסיור המדובר ישנו תכנון להיפגש עם ארגון אשר מוציא דיבתם של חיילי ומפקדי צה״ל רעה ומחרף ומגדף אותם בארץ ובעולם", כתב פרץ, והוסיף: "העמדה שלנו מאוד ברורה: תלמיד במדינת ישראל לא יפגוש במסגרת בית הספר בארגונים או אנשים שפועלים נגד חיילי צה״ל".




"שוברים שתיקה" הוא ארגון שהוקם ב-2004 האוסף עדויות מחיילים ומחיילים משוחררים על מקרים בהם היו עדים לטענתם להתנהגות לא נאותה או עוול כלפי פלסטינים, למשל ירי לא חוקי, ביזה וכו', או ביצעו התנהגות כזו בעצמם. ב-2018 העבירה הכנסת חוק המונע את כניסתם למערכת החינוך של "גורמים חיצוניים הפועלים נגד מטרות החינוך ונגד צבא ההגנה לישראל", כאשר נטען כי כוון במיוחד נגד הארגון.



משוברים שתיקה נמסר בתגובה לדברי השר "כי מאוד ברור למה משרד חינוך שבראשו עומד שר שכרת ברית עם כהניסטים, עושה הכל כדי למנוע מתלמידי ישראל לשמוע מלוחמים ששרתו בשטחים על הכיבוש. הוא מעדיף שישמעו ויושפעו רק ממתנחלי חברון אבל אסור לתת לזה לקרות.  כל עוד הכיבוש נמשך, יהיו חיילים שישברו שתיקה. אנחנו נמשיך ללא מורא לפגוש כל מי שירצה בכך ברחבי הארץ והשטחים".