"רק בורא עולם יכול לעזור במצב כזה", כך אמר אלעזר חזות, שנפגע ממכת ברק הערב (שלישי) בחוף זיקים ממיטת חוליו, וביקש מעם ישראל להתפלל לשלומו ולשלום אשתו ואחיו שנפגעו גם הם באירוע. היינו, אני אשתי ואחי בחוף זיקים. לקראת 14:00 פגע בנו ברק ונפלנו על הרצפה. הצוותים הרפואיים העניקו לנו טיפול, וברוך השם אנחנו בסדר", הוא סיפר.



גיא, צעיר שהיה במקום האירוע והיה מהראשונים שהעניקו לנפגעים טיפול רפואי סיפר ברשת ב' גם הוא על האירוע הקשה. "הייתי 20 מטר מהם, זה היה כמו פלאש של רימון הלם", אמר. גיא הוסיף כי בתחילה לא הבינו שהיו נפגעים מפגיעת הברק, אך כאשר החלו הוא וחבריו ללכת למכוניתם בעקבות הסופה, הוא הבחין באדם דתי קורא לעזרה, ורק כשהגיע למקום הפגיעה הבין כי היו נפגעים בנפש.


"רצנו לרכב בגלל הגשם עד שראיתי בחור דתי מנופף בידיים וקורא לאמבולנס. רצתי למקום וראיתי ארבעה פצועים. היה שם בחור שפרכס, שאמרנו שרוב הסיכויים שנוכל להציל אותו, התחלנו לעסות אותו עד שהוא התחיל להקיא קצת ואז עברנו לשאר", עוד סיפר גיא, כי במקביל לכך ניסה להביא למקום אנשים נוספים שיעזרו בטיפול בנפגעים, תוך שסופת הברקים משתוללת סביבו. "גם במהלך הריצות היו ברקים וכל פעם שהיה ברק קפצתי לרצפה כמו "פזצטא", זה היה כמו שדה קרב. ידעתי שאנחנו לא נוכל לטפל באירוע לבד אז קראתי לעוד אנשים שיעזרו לנו, כשראיתי שלא באים מספיק אנשים חזרתי לסופה וקראתי לעוד אנשים, הייתי בטוח שהם.. שזהו".

"הילדים היו בטוחים שמפציצים אותם, הרגשנו שאנחנו במלכודת מוות"

חנה, שהיתה באזור עם משפחתה סיפרה בגלצ על שראתה "הם לקחו פינה רחוקה, היתה בינינו משפחה ואני עם הרבה ילדים קטנים זה היה תוך כמה דקות התחילה סופת ברקים ורעמים די מבעיתה. הילדים נכנסו להיסטריה. היו בטוחים שמפציצים אותנו. הרגשתי שאנחנו במלכודת מוות כזו, הרעמים והבקרים היו קרובים אלינו. הייתי כמה עשרות מטרים מהם. הילדים שלי צרחו בהיסטריה, התחלנו להתקפל . תבינו, 20 דקות קודם היינו בשמש בחום ובשניות התחלנו להתקפל ואז הילדים הקטנים צרחו".

"אתה לא מצליח להבין כמה זה קרוב אליך. רק כשהאמבולנס הגיע קלטתי שזה הברק שפגע בהם. אין דרך להעריך כמה זה קרוב אליך", הוסיפה חנה, "הרגשתי שאנחנו במלכודת מוות כזו, הרעמים והבקרים היו קרובים אלינו".
 
כזכור, שלושה בני אדם, בני משפחת חזות מבאר שבע, באורח אנוש וקשה מפגיעת ברק בחוף זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום והם פונו במצב לבית החולים ברזילי באשקלון. בין הנפגעים: צעיר כבן 20 במצב אנוש, בו בוצעו פעולות בהחייאה, אישה כבת 30 במצב קשה, יציב, מורדמת ומונשמת וצעיר כבן 20 במצב בינוני.
 
עד ראייה שנכח במקום בזמן פגיעת הברק אמר: "זה היה ממש חזק, אני בחיים לא הייתי כל כך קרוב לברק. זה היה בום פשוט. אני לא יודע אם הצלתי את החיים שלהם אבל אני לא רוצה לחשוב על מה היה קורה אם לא היינו שם. באתי לבלות וזה מה שקרה".
 
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
 
פרמדיקית מד"א קרן סלבודניק, סיפרה: "בחוף היו שני צעירים מחוסרי הכרה, ואחד בהכרה מעורפלת. צוות מד"א שהיה בסמוך למקום החל לבצע פעולות החייאה בשניים מהצעירים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לפצוע נוסף בהכרה מעורפלת. מיד בהגיענו, יחד עם כוחות נוספים של מד"א, המשכנו בביצוע פעולות ההחייאה ובטיפול בפצועים. ליבו של אחד מהצעירים שב לפעום, וכעת אנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה בצעיר אחד, ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לשני הנפגעים הנוספים".
 
 
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
 
 
 
חובש רפואת חירום ומתרים דם בשירותי הדם של מד"א מקסים פרולקוב סיים התרמת דם בסמוך ליישוב זיקים, כשהוזעק יחד עם שלושה חובשים נוספים שהיו איתו אל אירוע פגיעת הברק. מקסים סיפר: "סיימנו התרמת דם, והיינו בסמוך לחוף, בדרכנו צפונה, כשהוזעקנו באמצעות אפליקציית הכוננים של מד"א למקום האירוע. הבנו שאנחנו הצוות הרפואי הכי קרוב, ומיהרנו להגיע לחוף. על שפת הים שכבו שלושה נפגעים בשנות העשרים. שניים היו מחוסרי הכרה ואחד מעורפל הכרה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה בשני הנפגעים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לנפגע הנוסף, שמצבו היה יציב. שלושתם סבלו מסימני כוויות. לאחר פעולות החייאה שכללו מתן מכת חשמל באמצעות דפיברילטור, ליבה של אחת הנפגעות שב לפעום, ויחד עם כוחות נוספים של מד"א שהגיעו למקום, המשכנו לבצע פעולות החייאה בצעיר הנוסף. שלושת הנפגעים פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים ברזילי, כשאחד מהם במצב אנוש, והשניים האחרים במצב בינוני וקשה".
 
התקרית החריגה מגיעה על רקע מזג האוויר המשוגע שמתחולל ברחבי הארץ שהתאפיין בסופות ברקים, גשם וטמפרטורות גבוהות. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי ישנם ממטרים לפרקים מלווים בסופות רעמים וקיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הלילה צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות.