תקופת החגים תמיד דלילה מאד בכל הנוגע לשירים חדשים, לאלבומים חדשים ולחדשות מעניינות בתעשיית המוזיקה, לכן, מאותה סיבה, גם מדור "חם באוזן" יצא לפגרה קצרה ועם זאת, במהלך השבוע האחרון, בשלהי חג הסוכות, יצאו מספר שירים שניסו לשבור את הסטיגמה הרווחת בתעשיית המוזיקה ששירים שיוצאים במהלך החגים – נועדו לכישלון.



אגם בוחבוט מוסיפה להוציא שירים משעממים ומיותרים והפעם מגיע תורו של השיר "סופות" שכולל יותר מדי בכי ויבבות, שיברון לב בנאלי ופזמון לא קליט שלא הולם טוב את מידותיה הקוליות של בוחבוט.



נראה כי הזמרת הצעירה הגיעה, מבחינה אמנותית לפחות, לפרשת דרכים לגבי הזהות המוזיקלית שלה והתוצאה: מוצר סתמי שלא שווה יותר מהאזנה אחת.





עוד מישהי שאכזבה אותי הפעם היא נופר סלמאן, שבאמת עושה חיל בימים אלו כשחקנית תיאטרון ב"זה אני" ובעלת פוטנציאל רב, אך הפעם נראה שזה לא עבד לה.



מצאתי כמה ליקויים בשירה החדש - "אדון עולם". דבר ראשון, זה מגוחך בעיניי לקרוא לשיר חדש מקורי בשם שיר זהה שנחשב לקלאסיקה מאת עוזי חיטמן ז"ל ולאחד השירים היהודיים המפורסמים בעולם ("אדון עולם"), שכן הקונוטציה הראשונה (זו שעברה גם במוחי) היא ציפייה לקאבר לשיר המוכר ולא לשיר מקורי.



דבר שני, מלבד הפזמון הקליט מוזיקלית, הבתים די מונוטוניים ולא סוחפים את המאזין להמשיך ולהאזין לשיר עד סופו, הווה אומר שהבית לא "מרים" לפזמון.



למרות קולה הנהדר, הכן והמרגש של סלמאן – הפעם זה פשוט לא עובד.





רוב השירים של מושיקו מור הם אותו שטאנץ פרימיטיבי מבחינה טקסטואלית, לא מקורי מבחינת הלחנים שנשמעים אותו הדבר וקול קצת צווחני ולא נקי שלא נעים לשמוע, וכך גם בשירו החדש "משחרר אותך" שכתב והלחין אופיר כהן וכולל את הטקסט ה"מבריק": "נכנסת עכשיו לטרנד של הגרושות, ולי עוד רגע מעקלים את הלב, רואה את ההורים שלי פתאום מתיפייפת תגידי לי כפרה איך את לא מתעייפת? אל תתהפכי, איפה תלכי?". ממש גאונות הדור.



מעבד לעובדה שביאליק היה סביר להניח מתהפך בקברו מהטקסט שמבייש את האינטליגנציה של המאזינים, גם של אלו שצורכים מסיבה כלשהי שנשגבת מבינתי את שיריו של מור, פשוט מדובר בשיר אדיוטי חסר כל רגש ונשמה, הראוי להיזרק היישר לפח.





מה שאני מעריך אצל האולטראס זו השאיפה הבלתי נלאית שלהם לנסות ולהמציא עצמם מחדש, לא להיתקע באותו מקום והיכולת לנתח את מפת המוזיקה העכשווית ולהביא את הכישרון בכל פעם לוייב מרענן.



בשירם החדש – "תרחמי קצת עליי", אלי פרץ ודן ברטוב שרים ולא רק מגישים היפ הופ ובשיק לטיני מציגים פזמון ולחן קליט ושובב שאמנם שוחה בקיטשיות של רומנטיקה, אבל תופס את האוזן משמיעה ראשונה.






חם בחו"ל:



פאט ג'ו, קארדי בי ואנואל AA" – YES"


חיבור משולש ומסקרן בין הראפר פאט ג'ו, כוכב הטראפ הלטיני אנואל AA והראפרית זוכת הגראמי קארדי בי בשיר YES שמשלב מקצבים אפריקאיים ולטיניים והמון המון ביטים וטראפ מבית היוצר של שלושת הכוכבים שמציגים קליפ מלא נענועי ישבן וחושניות.





די ג'יי סנייק, שון פול, אניטה וטייני – Fuego


עוד שילוב לטיני מעניין שמשלב פופ רגאטוני והיפ הופ סקסי הכולל ארבעה קולות: די ג'יי סנייק, שון פול, אניטה וטייני כשהשיר, חציו באנגלית וחציו בספרדית, נשמע מן הרגע הראשון כלהיט פוטנציאלי תורן ואינסטנטי שממשיך את הגל ששוטף את העולם.






מארון 5 - Memories


מארון 5 הקליטו שיר לזכר מנהלם, ג'ורדן פלדסטין, שהלך לעולמו לפני כמה שנים והתוצאה היא Memories שיר מלודי, עצוב ומרגש כל כך כשבקליפ לשיר נראה אדם לוין בלבד, בגוף חשוף ופרצוף דומע שר ומתמלא זיכרונות מהרגעים היפים עם פלדסטין.