בקפריסין נמשך היום (שלישי) משפטה של הנערה הבריטית בת ה-19 מפרשת המין בקפריסין, זאת לאחר שנעצרה בחשד להגשת תלונה כוזבת כנגד 12 תיירים ישראלים, ששהו עמה במלון באיה נאפה, באשמת אונס קבוצתי ב-17 ביולי. במהלך הדיון שנערך הבוקר טענה הנאשמת הבריטית כי ההודאה בכך שבדתה את הסיפור הוצאה ממנה בכוח במהלך חקירתה. זהותה של הנערה נמצאת עדיין תחת צו איסור פרסום.


כזכור, חקירת הנערים נמשכה עשרה ימים, עד שהמשטרה בקפריסין מצאה הוכחות שסותרות את טענותיה ולבסוף הנערה עצמה הודתה כי בדתה את הסיפור והפכה ממתלוננת לנאשמת.
עם זאת, במהלך עדותה שנמסרה היום במהלך משפטה, התעקשה הנאשמת כי השוטרים הוציאו ממנה את ההודאה תחת לחץ. היא סיפרה על הערב בו המשטרה אספה אותה מבית המלון לתחנת המשטרה, ואמרה לשופט מיכליס פפאתנאסיו: "הרגשתי שמשהו מוזר, הם לא דיברו איתי בכלל".
הישראלים בנתב"ג לאחר שחרורם. צילום: אבשלום ששוני
הישראלים בנתב"ג לאחר שחרורם. צילום: אבשלום ששוני

כמו כן, היא תיארה כי חקירתה הייתה מהירה במיוחד, ושהקצין שחקר אותה אמר לה שהוא ראה קטעי וידאו מהאירוע, בהם נראה בבירור שיחסי המין בינה לבין הנערים נעשו בהסכמה, ושלא התרחש אונס. "בכיתי ולא הבנתי מה קורה", המשיכה הנאשמת בעדותה, "הם כל הזמן ביקשו ממני לומר שלא היה אונס".

בנוסף, טוענת הנערה כי החוקרים במשטרת קפריסין סירבו לתת לה להתקשר לאמה ולאפשר לה להיפגש עם עורכי דינה לפני שחתמה על ההודאה בתלונת שקר. עורכי דינה טוענים כי ההצהרה נחתמה בשעה שתיים בצהריים לאחר חקירה משטרתית של שמונה שעות. "הם אמרו שהם יעצרו אותי אם לא אגיד ששיקרתי. כל כך פחדתי ולא חשבתי שאעזוב את התחנה בלי לחתום על ההצהרה הזו", הוסיפה.

מוקדם יותר החודש אמר עורך דינה של הצעירה, מייקל פולק, כי מרשתו, שהייתה אמורה להתחיל את לימודיה באוניברסיטה בימים אלה, סובלת מהפרעות דחק פוסט טראומטיות בעקבות האירוע. הנערה הנאשמת נקנסה ב-5,000 אירו ודרכונה נלקח ממנה. אם תורשע היא עתידה לרצות עונש מאסר של חודש עד שנה. משפטה ימשיך ביום רביעי בשעה 11:00.