אלן וואלאס, אחד מחוקרי המדיטציה החשובים בעולם, יגיע בחודש הבא לביקור בישראל ויעביר שני סמינרים. הראשון, שייערך ב-9-8 בנובמבר, יעסוק בפיתוח של ארבעה סוגים של אינטליגנציה להשגת איזון ובריאות מנטלית אופטימלית//סדנת מודעות. הסדנה תעסוק בדרכים ליישם מודעות, על מנת לטפח ארבעה סוגים של אינטליגנציה. אלה משפיעים עמוקות על חיי היומיום שלנו, ואשר אם נפתח אותם נוכל לשפר את בריאותנו ולמצוא תחושה הולכת וגוברת של רווחה. 



הסמינר השני הוא הדרך של שלווה מדיטטיבית// הרגעת הגוף, ייצוב התודעה והארת המודעות, ריטריט מדיטצייה. הוא ייערך ב-20-11 בנובמבר ב"מרכז הרוחני ערבה", ליד צופר. שלווה מדיטטיבית, או שַמָטָה, נחשבת במסורת הבודהיסטית כבסיס חיוני לטיפוח התובנה, וריטריט זה נועד להעניק לתלמידים הבנה תיאורטית ובסיס התנסותי. כך יוכלו התלמידים להמשיך באופן יעיל בטיפוח המדיטטיבי של הרפיה, יציבות מנטלית, וחדות של המיקוד - דברים שהם חיוניים בכל תחום בחיינו ובכל הסוגים של עשייה משמעותית.



הסמינרים יתורגמו סימולטנית לעברית והלימודים יתורגמו סימולטנית לעברית ע"י לאמה דבורה.





נקודת המבט הייחודית של וואלאס מבוססת על הכשרתו בפילוסופיה של המדע ובלימודי דתות, ועל 13 שנה כנזיר בטיבט, שכללו פרקי התבודדות ארוכים של מדיטציה. וואלאס הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת סטנפורד, ושימש כמתורגמן של הדלאי לאמה. כיום הוא עומד בראש המכון ללימודי תודעה בסנטה ברברה, אותו ייסד. במקביל לעבודתו האקדמית, וואלאס נחשב לאחד ממורי המדיטציה ומדריכי הריטריט הטובים בעולם המערבי.



ד"ר וואלאס הוא אורח של 'עמותת שיטה וחוכמה', הפועלת לקדם את השלום והחינוך באמצעות לימודי הקלאסיקה של אסיה, וכיצד ליישם חוכמה עתיקה זו בחיים שלנו היום. בראש העמותה עומדת ד"ר דבורה צביאלי (לאמה דבורה).