ארגון זכויות האדם הסורי מדווח כי כוחות רוסיים חצו את נהר הפרת והתקרבו אל העיר קובאני, תוך שיתוף פעולה עם הכוחות הכורדיים וצבא סוריה. הדבר מתרחש לאחר חתימת ההסכם בין הכורדים לממשלת סוריה המאפשר כניסת כוחות זרים למדינה. הכוחות הסורים הדמוקרטיים, בהנהגת הכורדים, סירבו לאשר את הדיווח וטענו כי אין בידיהם מידע על התקדמות הכוחות הרוסיים.



מוקדם יותר השבוע שמרה רוסיה על עמדה נייטרלית בנוגע למצב בסוריה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שלשום כי מוסקבה לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם אחד בשני בסוריה, ציין כי רוסיה ממשיכה לשמור על קשר רגיל עם טורקיה והדגיש כי מוסקבה כבר הזהירה את כל הצדדים המעורבים בסכסוך בסוריה מכל פעולה שעלולה להחריף את המצב ולהזיק לתהליך הפוליטי באזור.



כזכור, לאחר החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על נסיגת הכוחות האמריקאים מסוריה ותחילת הפעולה הצבאית של טורקיה בצפון-מזרח המדינה, נאלצו הכורדים לחתום על הסכם עם משטרו של בשאר אסד שנחשב בעבר לאויבם. צבאו של אסד החל לפעול בשיתוף פעולה עם הכורדים, ובנוסף אסד הסכים לאפשר כניסת כוחות זרים לשטחי סוריה.



כוחות צבא אסד נכנסו שלשום לעיירה הכורדית תל תאמר שבצפון סוריה לאחר הסכם שהושג בין הכוחות הכורדיים לצבא סוריה, במטרה להדוף את הפלישה הטורקית לאזור. מרוסיה נמסר כי היא לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסיים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם זה בזה בשטח סוריה. בכיר כורדי אמר כי ההסכם עם משטר אסד מוגבל עד לפריסה של הצבא ברחבי הגבול, וכי הצדדים ידונו בנושאים פוליטיים לאחר מכן.