אכזבה לתעשייה הביטחונית הישראלית: צבא ארצות הברית הודיע היום (רביעי) כי אין בכוונתו לקנות מערכות כיפת ברזל נוספות, מעבר לשתיים אותן קנה לפני כמעט שנה. ארצות הברית קנתה את שתי הסוללות, שמורכבות משני רדארים, חדרי פיקוד ו-12 משגרי טילים כדי להגן על הכוחות המתמרנים של צבאה מאיומי טילים ופצצות מרגמה, עד לפיתוח מערכת ייעודית לשימוש הכוחות. 



"פיתרון ארוך טווח? בשום פנים ואופן", אמר הגנרל בריאן גיבסון, בנוגע לשימוש האמריקאי בכיפת ברזל, וצוטט באתר "חדשות ביטחון מתפרצות". גיבסון הוסיף כי זה יהיה "שגיאה מהותית", להצטייד במערכות כיפת ברזל, וזה יעמוד "בניגוד לכל מה שאנו מנסים להשיג". גם חיל הנחתים האמריקאי, שהביע בעבר התעניינות במערכת, שוקל מחדש האם להצטייד בה.



"רכשנו את המערכת הישראלית כי לא היה משהו אחר והיינו צריכים מערכת כזאת, אבל היא פותחה לאיום מסוים - ואנחנו מחפשים משהו אחר, מערכת שתומכת בצבא מתמרן. אנחנו נפתח משהו שונה לגמרי", הסביר גיבסון. 



כיפת ברזל פותחה על ידי חברת רפאל, התעשיה האווירית וחברת ריית'און האמריקאית, ונפרסה לראשונה בשנת 2011. המערכת ונועדה ליירט טילים קצרי טווח, בטווח של עד 70 קילומטר. המערכת זכתה להצלחה רבה בחזיתות רצועת עזה והצפון, ומציגה אחוזי יירוט של כ-85% מהטילים שהמערכת מופעלת נגדם, תוך שהיא מסוגלת לחשב את נקודת הפגיעה של הטיל המשוגר, כדי לקבוע האם יש צורך ליירטו.