ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) אמר בראיון לבן כספית וגיא פלג ב-103FM כי יו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, פועל לשחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה, באמצעות הפעלת קשרים בלתי רשמיים שלו במדינה. עוד התייחס סובה למשבר הפוליטי ודחה את האפשרות כי מפלגתו תצטרף לממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת.



כספית: השר ישראל כ"ץ אמר שליברמן ביצע התנקשות פוליטית בנתניהו.


"זה נשמע כמו "הותקף פוליטית". אני מציע לשר כ"ץ להתייחס למה שקורה בסביבתו. הוא היה ארבע שנים אחראי על הפקקים, אז שיבדוק מה קורה אצלו. אני לא תוקף את ישראל כ"ץ, אני מאוד מעריך אותו באופן אישי, אבל אני חושב שההתבטאות שלו לא במקום. אמרנו מלכתחילה: "הנה, קיבלתם 65 ביחד, אתם לא צריכים אותנו, תתחילו משא ומתן. זה לא קורה לצערי, חודש בוזבז ואני מקווה שכשנתניהו יחזיר את המנדט נראה מה אפשר לעשות ב-28 הימים הבאים".



פלג: אתם מבינים שאין התכנות לגנץ להקים ממשלה עם הסיעות הערביות?
"לנתניהו יש עדיין הזדמנות להתנתק מהבלוק כדי לדבר עם ליברמן ועם גנץ. אם הוא היום קורא לפגישה כזו בלי בלוקים ובלי נדוניה ליברמן יסכים לפגישה כזו, וסביר להניח שגם גנץ יגיע. צריך לבחון אם הם יכולים להקים ממשלה, ואז אנחנו נשמח לדון על הצטרפות ואולי עוד שנה שנתיים החרדים יוכלו להצטרף, אחרי שנעביר את חוק הגיוס שבגללו הלכנו לבחירות. זו הזדמנות לעשות דבר דומה גם עם חוק המרכולים".



כספית: בליכוד שואלים - למה אתם לא מתחייבים שלא תתמכו בממשלה צרה של בני גנץ עם החרדים או עם המשותפת?


"ליברמן אמר שהוא לא יצטרף לממשלה צרה. הוכחנו מספיק שאנחנו לא צריכים לעבוד בשביל הליכוד. הליכוד יצרו ספין כשהם היחידים ששיתפו פעולה עם הרשימה הערבית".



פלג: אתם לא מתכונים לסטות מילימטר מההתחייבות שלכם לבוחר, אתם לא מוכנים לוותר על אף התחייבות ומצד שני אתם דורשים שנתניהו יפר את הבטחתו לגוש ושגנץ יפר את ההבטחה שלו לא לשבת עם נתניהו. 


"עצם הצעת הפשרה של ליברמן שהוצעה לאחר יום כיפור למשל - אמרנו שנוכל לתמוך בנושא הרוטציה, ואנחנו אומרים שאין לנו בעיה עם נתניהו. אולי נצליח לשכנע את כחול לבן שנתניהו יכול לתפקד כראש ממשלה עד שאין לו כתב אישום".



"הגוש שאתם קוראים לו בלוק הימין, החרדים בכלל אין להם קשר לימין. ההתעקשות על הגוש זה לא כי זה מקדם משהו במדינה. נתניהו יצר גוש כי הוא מבין שזה הגוש שהולך איתו כרגע יכול להיות שבעוד שבועיים תראו שינוי, אולי כשגנץ יקבל מנדט המפלגות החרדיות יתנהגו אחרת. אני שומע בתקשורת החרדית שאם נתניהו יחזיר את המנדט ולא יצליח להרכיב ממשלה בפעם השלישית בשנה אז מה הטעם להידבק לגוש הזה?".



"אני רואה שיש סיטואציה שזה לא שחור לבן כן אנחנו מוכנים לוותר על חלק מהדברים. אנחנו אומרים בשלב הראשון תקימו ממשלה שלכם בלעדינו, אולי אחרי שאנחנו נחוקק חוקים לא נפסול את החרדים  אנחנו קיבלנו את הקולות כי התעקשנו על ממשלת האחדות". 



כספית: אתם מחזיקים את התיק של פוטין, תביאו אותה כבר.


"הסיפור הזה יצא מהגבולות של הסיפור המשפטי. יש פה אירוע מדיני שלא היה צריך לקרות מלכתחילה. אני חושב שגם בישראל יש לא מעט אנשים שפשוט מפטפטים בסיטואציה שנוצרה כרגע. אני יודע שפנו לליברמן וליברמן מנסה לפעול דרך קשרים לא רשמיים, אין לו כרגע קשרים רשמיים. בחודש יולי היה אזרח ישראלי שהיה כלוא באזרביג'ן, הוא פנה לנשיא המדינה ולמשרד החוץ ועד ששמענו את הסיפור הזה ליברמן הפעיל את קשריו ואחרי כמה שעות שוחרר הבחור".



"כשאתה פועל מתחת לרדאר, אם אתה מעלה בתקשורת את המחיר ואתה מעלה את נושא ההאקר וההסגרה לטעמינו זה פוגע בסיכוי להסדיר את העניין. הרוסים לא אוהבים לדבר דרך התקשורת. אם אתה רוצה לא לדבר דרך התקשורת אתה יכול לדבר איתם. אני מקווה מאוד שיש מגעים לא רשמיים ושהסיפור הזה יסתיים בהצלחה".



כספית: היחסים בין נתניהו ופוטין שהם לא מה שסיפרו לנו אולי תורמים לסיפור הזה.


"יש הרבה שאלות - אני שומע את לשכת רה"מ שגאה בזה שנתניהו העלה את הנושא הזה בשיחה עם פוטין בסוצ'י, ואני שומע את דבריו של דוברו של פוטין שאומר שבניגוד לצד השני אנחנו לא מפרסמים את פרטי השיחות בין המנהיגים כשאנחנו מעלים את הסוגיה לתקשורת ושומעים את הצד השני שנוזף בנו על כך שהעלנו את הנושא הזה. זו התנהלות שונה לחלוטין. אני מקווה שנרד מהמשוואה הזו בין נעמה להאקר, זו לא משוואה, זו אזרחית וזה האקר מבוקש. בואו נחכה לערעור".