מספר שעות לאחר שהובהל לבית החולים בעקבות כאבים שחש, שוחרר הערב (רביעי) אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה מבית החולים והושב למעצר. במקביל לכך, נודע כי במסגרת בדיקת ממצאים שנאספו מזירת הרצח וגם מעדויות גורמים שונים ובהתכתבויות בין מלול לסלה, עולה החשד כי החשוד ניסה למנוע מסלה לקיים שיחות עם גברים, לרבות בני משפחה.



במשטרה לא פוסלים אפשרות כי התנהלות זו מצידו הובילה למערכת יחסים אובססיבית שגרמה לאלימות כלפיה, אך במשטרה מסרבים להתייחס לחקירה, ומציינים כי "כל עוד לא נגבתה עדות מהחשוד, המסרב לשתף פעולה עם המשטרה, המשטרה לא תתייחס לשום פרט בנוגע לחקירה".



כזכור, הבוקר הועבר מלול מהמעצר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, זאת לאחר שהתלונן על כאבים במקום הפגיעה שעל פי החשד גרם לעצמו במהלך האירוע. מלול שהה בימים האחרונים בהשגחה במרכז הרפואי של שב"ס (מר"ש). ביממה האחרונה הוא התלונן על כאבים, ולאחר שטופל במורפיום והמשיך להתלונן על כאבים, החליט מנהל המר"ש שהוא יוחזר ליחידה ממנה נשלח בעין כרם, מכיוון שהניסיון לסייע לו לשכך את הכאבים לא צלח, ושם היכולות לטפל בו גדולות הרבה יותר.


בתוך כך, לפני חמישה ימים נקבע כי מלול צריך לעבור בדיקה פסיכיאטרית, אך החשוד מסרב לעשות זאת, ולכן המשטרה פנתה לבית המשפט כדי שיוכל להחליט בנושא. מלול נעצר ביום חמישי שעבר, לאחר שעל פי החשד רצח את אשתו ופצע את עצמו קשה בדקירות סכין. . סלה אותרה כשהיא ללא רוח חיים ועל גופה סימני דקירה רבים. בתוך הדירה נמצא גם בעלה כשעליו סימני דקירה. על פי החשד, מלול הוא זה שרצח אותה ולאחר מכן ניסה להתאבד. עם חזרתו להכרה נעצר ונחקר בידי המשטרה, אך סירב לשתף עמה פעולה.