דווקא בזמן הדרמה הדיפלומטית בין רוסיה לישראל, שבה מעורבים נעמה יששכר והפצחן הרוסי אלכסיי בורקוב, אין לישראל שגריר מטעמה במוסקבה. מי שמייצגת את המדינה על אדמת רוסיה היא סגנית השגריר, קרן כהן־גת. אומנם היא דיפלומטית מנוסה, ילידת רעננה ודוברת רוסית, אבל בולט בהיעדרו שגריר במשרה מלאה. 
 
גרי קורן, השגריר היוצא, היה אמור לחזור ארצה במהלך הקיץ, לאחר סיום הקדנציה שלו, אך הוא התבקש להאריך את שהייתו במוסקבה עד נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוצ'י שברוסיה ב־11 בספטמבר. עם סיום הביקור חזר קורן לישראל ומונה לסמנכ"ל מחלקת אירו־אסיה במשרד החוץ. המכרז לתפקיד השגריר במוסקבה פורסם בחודש פברואר. שלושה דיפלומטים הגישו את מועמדותם: יעקב לבנה, מנהל מחלקת אירו־אסיה במשרד החוץ; מיכאל לוטם, מנהל המחלקה הכלכלית במשרד; וכן אדי שפירא, שגריר ישראל באוזבקיסטן. לשלושתם רקע דיפלומטי עשיר, ושלושתם דוברי רוסית. 

נראה כי סיכוייו של לבנה להתמנות לתפקיד הם הגבוהים יותר, אלא שמינויו עוכב עד כה בשל עניינים פוליטיים בישראל. נתניהו רואה בתפקיד היוקרתי מעין פרס פוליטי או קלף מיקוח בקרב הגדול על הקול הרוסי. מקורביו בדקו כמה שמות אחרים, אך נראה כי הזמן חולף, המועמדים מחכים, והוועדה העתידה להכריע בסוגיה אינה מתכנסת. 
 

ב־27 בינואר מציין העולם את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נקבע ביקור רשמי בישראל ביום זה. נכון לעכשיו, עדיין לא ברור מי בשגרירות ישראל במוסקבה יכין את הביקור ואת האירועים הקשורים אליו. בינתיים, בעקבות פרשת נעמה יששכר, נשמעות במוסקבה הערכות כי התקשורת הישראלית מבעירה את השטח ויוצרת הידרדרות מכוונת ביחסי שתי המדינות. הפרשה זוכה בימים האחרונים לסיקור נרחב גם ברוסיה.