יו"ר הימין החדש חברת הכנסת איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון בכאן ב' לסירובה לחתום על מכתב הנאמנות החדש לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרה כי "אין צורך לחתום כל שבוע על מסמך חדש. מספיק עם ההצהרות האלה". בהמשך דבריה אמרה כי "כחול לבן מחזיקים שתי חרמות: חרם אישי נגד נתניהו וחרם נגד החרדים. החרדים הם חלק מהחברה הישראלית. בוודאי לא צריך להחרים אותם, אפשר לשבת ולדבר, אפשר לבקש בקשות לנסות להגיע לקווי יסוד משותפים".
"בני גנץ לא היה פוליטיקאי יום אחד, הוא לא היה שר בממשלה ולא חבר כנסת. נכון, הוא היה רמטכ"ל, אבל המערכת הפוליטית שונה לחלוטין. אני, כשרת משפטים, למדתי בכל יום משהו חדש", הוסיפה בראיון, "גנץ, כדי להצליח, צריך לרצות להיות שני ברוטציה כדי שיישב מול שולחן ממשלה ויבין איך זה עובד. בוא תשב, תלמד איך זה עובד, ואחר כך תקח משם הלאה את המושכות". שקד ציינה כי "הצעת ריבלין מאוד הגונה ונכונה למדינת ישראל. הגיע הזמן שישבו לשולחן המו"מ וידברו על זה".
שרת המשפטים לשעבר התייחסה לפרשת נעמה יששכר ואמרה: "צריך לעשות כל מה שאפשר כדי להחזיר אותה לארץ - או שהערעור ברוסיה יתקבל או שפוטין ייתן לה חנינה או שיחליפו בין אסירים". היא הוסיפה כי "יש עוד תיק קשה של בחור בשם נתי חדד, וגם היום אני מנסה לעשות מה שאפשר כדי להחזיר אותו לארץ". 

עושים כל מה שאפשר?
"אני מקווה. יש לחץ תקשורתי וזה טוב, זה תמיד עוזר להפעיל לחץ על פוליטיקאים. כרגע אני מניחה שעושים מה שאפשר".
כשנשאלה האם ניתן סמוך על טראמפ, על רקע החלטתו לצאת מסוריה, השיבה: "למדנו שאנחנו צריכים ללמוד רק על עצמנו בסופו של דבר. לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. זה לקח שלמדנו מההיסטוריה". לדבריה, מה שקורה בסוריה זה דבר נורא. "זה שארדואן פולש לסוריה ומנסה לפגוע בכורדים, לעשות שם אזור חיץ ולמנוע הקמה של מדינה כורדית עצמאית ולהעביר לשם פליטים, תוך חיזוק של דאעש - זה מעציב", אמרה, "יש פה 35 מיליון איש בלי מדינה והגיע הזמן שתוקם מדינה כורדית".
כזכור, ראשי המפלגות חתמו על שני סעיפים בהתחייבות. בסעיף הראשון נכתב כי "אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה". הסעיף השני כולל הצהרה בה נכתב: "הסעיף השני, "נצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו הכוללת את כל החתומים מטה, בין אם במסגרת ממשלת ימין ובין אם במסגרת ממשלת אחדות רחבה עם רוטציה". עוד נכתב כי "ראש הממשלה חוזר וקורא ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להגיע להסכמה מיידית כדי להקים ממשלה זו".
מטרת המהלך, כפי שעולה בהצהרה, היא לייצר מצב שאם יו"ר כחול לבן בני גנץ יקים ממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות ובהימנעות של ליברמן – היא לא תוכל להתרחב ולכן תיפול תוך זמן קצר. לטענתם, הממשלה האפשרית היחידה היא ממשלת אחדות לאומית רחבה, על פי מתווה הנשיא.