ההרעלות בסניף ארומה תל אביב נבעו ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל שני קילוגרמים, כך מעידות תוצאות בדיקות המעבדה הראשוניות שביצע משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי).



ממשרד הבריאות נמסר כי הוא מבצע בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים. המשרד גם מבקש להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן. חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון.




כזכור, שני בני אדם אושפזו עם חשש להרעלת מזון לאחר שאכלו סלט טונה באחד מסניפי הרשת, בהם שירי פורר, בת 41 שהובהלה לבית החולים במצב קשה וסיפרה: "הגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה".

אתמול דווח שמצבה של פורר השתפר והיא שוחררה לביתה. בנוסף פונה לבית החולים גם גבר בן 34 שהגיע במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה. יחד עם זאת נמסר מארומה תל אביב כי היא סוגרת את הסניף בו נקנו כריכי הטונה עד להודעה חדשה וכי היא תחליף את מוצרי הטונה בכל סניפיה.