בעוד בראד פיט כובש בימים אלה את המסך הגדול, בין אם כאיש פעלולים סיקסטיזי חתיך ב”היו זמנים בהוליווד” ובין אם בתור אסטרונאוט אמיץ ב”אד אסטרה”, גם גרושתו מככבת על המסך: חמש שנים אחרי הצלחת “מליפיסנט” של אולפני דיסני, בכיכובן של עצמות הלחיים החדות של אנג’לינה ג’ולי, הנבלית המכונפת עם הקרניים חוזרת בסרט ההמשך, “מליפיסנט: אדונית הרשע”, שיעלה היום לאקרנים בגרסתו המקורית וגם בדיבוב לעברית.



“מליפיסנט” הראשון היה סרט פנטזיה אפל שסיפק טוויסט על עלילת סרט האנימציה הקלאסי של דיסני מ־1959, “היפהפייה הנרדמת”. במקום להתמקד ביפהפייה הנרדמת, הסרט שם במרכז העלילה את המלכה המרשעת, שמוצגת בסרט כדמות טראגית יותר מאשר כסאדיסטית מן השורה. את היפהפייה הנרדמת עצמה, היא הנסיכה אורורה, גילמה בסרט אל פנינג, שהייתה אז בת 16 (לצד בתה הקטנה של ג’ולי, ויויאן, שגילמה את אורורה בגיל 5). הסרט הכניס 758.5 מיליון דולר בקופות, לעומת תקציב של 180 מיליון דולר, ונרשם כסרט הרביעי הכי רווחי של 2014, והסרט הקופתי ביותר של ג'ולי אי פעם. עם כאלה נתונים, סרט המשך היה רק עניין של זמן.





על בימוי סרט ההמשך חתום יואכים רונינג הנורווגי, שביים את “שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר", נקרא לדגל ונענה בשמחה. "אנג'לינה ג'ולי יצרה משהו ייחודי בסרט הראשון", הוא אמר בראיון לקידום הסרט. "זה היה צעד נועז מצד דיסני בזמנו, ליצור מעין דמות אנטי־גיבורה שאינך בטוח אם היא טובה או רעה". על הבלבול הזה רונינג משחק גם בסרט החדש.



יש כימיה


הסרט החדש מתרחש חמש שנים אחרי קודמו, וחייה השלווים של מליפיסנט כשומרת הביצות נכנסים לסחרור כאשר הנסיכה אורורה מודיעה לה על כוונתה להתחתן עם הנסיך פיליפ (האריס דיקינסון). ג’ולי, פנינג וחלק גדול מהקאסט המקורי חוזרים בסרט החדש, כשהפעם מצטרפת כוכבת נוספת לחיזוק. אם עד כה החזיקה ג’ולי את העולם של “מליפיסנט” על הכתפיים בתור האם הגותית האפלה, בסרט החדש ישנה אם נוספת, בלונדינית וקרה כקרח, אותה מגלמת מישל פייפר - אחת מכוכבות הקולנוע הבכירות של הוליווד בשנות ה־80 וה־90, המבוגרת מג’ולי בקרוב לשני עשורים.



בעוד מליפיסנט מנסה למנוע מאורורה להתחתן עם בחיר לבה, הנסיך פיליפ, אמו של פיליפ, המלכה אינגרית, אותה מגלמת פייפר, מתכננת לנצל את החתונה על מנת להפריד בין בני האדם לפיות לנצח. מליפיסנט והנסיכה אורורה תוהות לגבי קשרי המשפחה המורכבים אשר כובלים אותן יחד, בעודן נמשכות בכיוונים מנוגדים על ידי החתונה המתקרבת, בעלי ברית בלתי צפויים וכוחות אופל חדשים. בהקרנות מוקדמות שיבחו מעריצי דיסני את הכימיה על המסך בין ג'ולי לפייפר, וכיאה לימינו, סרט הרפתקאות ופנטזיה המובל על ידי שלוש נשים הוא כמובן הדבר הנכון.



לקראת יציאת סרט ההמשך, ג’ולי סיפרה על הדמיון בין סיפורה של מליפיסנט למאבקיה האישיים שלה בראיון למגזין הצרפתי “מאדאם”, כשהיא מתייחסת כמובן להתפרקות נישואיה לבראד פיט ב־2016. “אני לא יודעת מה גורלי מייעד לי, אבל אני משוכנעת שאני בתקופת מעבר, כמו חזרה לשורשים שלי, חזרה לעצמי”, היא אמרה. “כי קצת איבדתי את עצמי. הרגשתי עצב עמוק ואמיתי, נפגעתי”. בראיון ל”וראייטי” היא השוותה בין הספקות של מליפיסנט באשר לכישוריה האמהיים לבין הספקות שלה עצמה היו בתחום. “כשנהייתי אמא לראשונה תהיתי אם אני אמא מספיק טובה”, אמרה. “אני חושבת שהרבה אמהות טובות תהו אם הן אמהות מספיק טובות. ואני חושבת שאין שום דבר לא בסדר עם זה”.