נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, דחה את מכתבו של הנשיא דונלד טראמפ, בו הוא קרא לו "לא להיות טיפש" והשליך אותו לפח, כך דווח באתר BBC בטורקית. על פי גורם המקורב לממשלת טורקיה, ארדואן דחה את ההצעה של טראמפ לתיווך. התגובה הברורה ביותר למכתב הייתה באותו יום בו הוא הגיע - ה-9 באוקטובר - אחר הצהריים: פתיחת המתקפה הטורקית על הכורדים בסוריה. 



כזכור, הלילה חשף הבית הלבן את המכתב ששלח טראמפ למקבילו הטורקי. "בוא נעבוד על עסקה טובה", פתח טראמפ את מכתבו. הוא ניסה לשכנע את ארדואן לשנות את החלטתו לפלוש לסוריה, עליה סיפר לו בשיחת טלפון שנערכה בין השניים ב-6 באוקטובר. "אתה לא רוצה להיות אחראי לשחיטה של אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להשמדת הכלכלה הטורקית – אך אעשה זאת".



"בוא נעבוד על עסקה טובה", פתח טראמפ את מכתבו. הוא ניסה לשכנע את ארדואן לשנות את החלטתו לפלוש לסוריה, עליה סיפר לו בשיחת טלפון שנערכה בין השניים ב-6 באוקטובר. "אתה לא רוצה להיות אחראי לשחיטה של אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להשמדת הכלכלה הטורקית – אך אעשה זאת".



מכתבו של טראמפ לארדואן. צילום: רויטרס
מכתבו של טראמפ לארדואן. צילום: רויטרס



היום צפוי ארדואן להיפגש עם המשלחת האמריקאית, בראשותו של סגן הנשיא מייק פנס, ומזכיר המדינה, מייק פומפאו, כדי לדון במתקפה הטורקית. כזכור, הנשיא טראמפ אמר כי אם טורקיה תפעל בצורה לא ראויה מבחינתו, הוא יטיל עליה סנקציות שיהרסו את הכלכלה שלה.