הפסקת פרסומות בערוץ אחר הביאה אותי לאזורים שבדרך כלל אני לא מגיע אליהם, וכך מצאתי עצמי ב"נינג'ה ישראל". אין לי מה לומר בעד או נגד הפורמט. כמו, נגיד, "הכלה מאיסטנבול" - מי שאוהב את זה, שיצפה ויהיה בריא. מי שהיו מגוחכים, ולקח לי דקה להבין שהם לא מבצעים חיקוי סאטירי של מישהו אלא באמת מתכוונים למילים שזולגות להם מהפה, היו השדרים וה"פרשנים".



עלמה בשם רותם ישראל "פִרשנה" את פעילותו של מתמודד באופן הבא: כשהמתמודד הניף את רגלו השמאלית, אמרה הישראל בשקט מגביר מתח, "עכשיו הוא מניף את רגלו השמאלית". מיד לאחר מכן שלח המתמודד את ידו הימנית קדימה, והישראל, פרשנית דקדקנית בהרגלה, הנמיכה עוד יותר את הטון, והודיעה לעם היושב בסלון, "הנה הוא שולח את ידו הימנית קדימה". אוזניו המכוסות בשערו וכפות רגליו הנתונות בנעליים לא זכו לפרשנות מקיפה, אבל כל איבר גלוי אחר קיבל את המעקב הראוי לו. יכולתי אגב לנשום לרווחה - הפרשנית לא ניחנה בעיני רנטגן, אחרת גם על תנועות האוויר במעי הגס של המתמודד היינו מקבלים תיאור מפורט עד מאוד.





הרותם השנייה, רותם סלע, נשלחה לעמדה מטויחת פנים בכמויות איפור שדי בהן לצבוע חזית בניין בתמ"א 38. לא ברור מדוע סלע מניחה שיבצעו פיגוע כזה בפניה הנאים עד מאוד. גם לא זכורה לי ולו מילה בודדת של טעם שיצאה מפיה, והזיכרון המהבהב היחיד מאותם רגעים קשים הוא שחשבתי שבפרסומת שלה למזגנים הסבה לי נוכחותה הנאה רבה יותר.



אסי עזר הביט אל השחקים שבהם התנודד המתמודד ופעה כטלה שננטש על ידי אמו, "רק שלא ייפול, רק שלא ייפול". כל כך הרבה זמן רועה עזר בשדות הנחיית הבידור, שהכישרון היחיד הנדרש בהם הוא היכולת לגרגר, לברבר ולהשמיע בדיחות תפלות, עד שאכן מגיע היום ובו מביא המנחה את סך ניסיונו וכישרונותיו לכלל מיצוי, מוותר על כל ניסיון לאמירה שיש בה בדל של טעם, ופשוט פועה. מתבונן לשמיים ופועה. אל תבכה, אסי. עוד מעט תבוא אמא ויחד תשובו בבטחה לחווה.





ואחרון, ואשם מכולם, היה ניב רסקין. רסקין הוא איש תקשורת רציני. מאחוריו עבר נכבד ברדיו, הוא מגיש תוכנית בוקר, הוא משדר את משחקי מכבי ת"א בכדורסל. בין חבורת הלצים הזאת של "נינג'ה ישראל" רסקין תקוע כמו לולב. הוא מנסה להיות קול ומשעשע, אבל מטבעו הוא רציני מדי, והבדיחי נתקע לו בגרון. הוא מנסה לשמור על רצינותו הטבעית ומשרה אווירת אבל סביבו. אני לא רשאי להיכנס לרסקין לכיס, אבל יבוא יום והוא יביט אחורה ולא יתגאה באופן שבו, נגיד, הוא החליף השנה מכונית חדשה.



עוד לפני שדנים בפורמט, "נינג'ה ישראל" היא תוכנית מעליבה בגלל ברברת מגישים בלתי פוסקת שאין עליהם שליטה וככל הנראה איש לא אומר להם: תשתקו קצת, תחשבו לפני שאתם מוציאים משפט מהפה. איש ככל הנראה גם לא טרח לבדוק את התאמת המגישים לתפקידם, והם הונחו שם בשל היותם פנים יפות ומוכרות פחות או יותר. אז הם חופרים במוח? אז מה. אני באופן אישי עזבתי את התוכנית. אני לא נינג'ה.


"נינג'ה ישראל", קשת 12, mako