פגישתם של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ונשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, באנקרה יצאה לדרכה. פנס צפוי לדחוק בארדואן להביא לסיומה של הפלישה הטורקית לצפון-מזרח סוריה ואף לאיים בסנקציות כלכליות על טורקיה.



הפגישה בין הצדדים נערכת לאחר הפרסומים אודות המכתב אותו שלח הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, לארדואן, טרם הפלישה. בוא נעבוד על עסקה טובה", כתב טראמפ במכתבו, והוסיף: "אתה לא רוצה להיות אחראי לשחיטה של אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להשמדת הכלכלה הטורקית – אך אעשה זאת". אתר ה-BBC בטורקית דיווח כי ארדואן זרק את המכתב לפח.



במקביל לפגישה, מהבית הלבן נמסר כי ארצות הברית מוכנה להטיל סנקציות נוספות על טורקיה במידה ויידרש. "נשתמש בסנקציות ואולי אפילו בעוד סנקציות כדי לשמור את טורקיה בדרך הישר", אמר היועץ הכלכלי של הבית הלבן לארי קודלו לרשת CNBC.



הפלישה הטורקית לסוריה יצאה לדרכה בתחילת השבוע שעבר, לאחר החלטתו של טראמפ על הוצאת הכוחות האמריקאיים מהמדינה. הבוקר (חמישי) פורסם כי מניין ההרוגים בצד הכורדי עלה ל-218. טראמפ הביע את תקוותו כי טורקיה וסוריה "יפתרו את המצב בינן לבין עצמן - גם אם זה אומר שהן יחלמו מעט", ותהה "מדוע חיילים אמריקאיים הגנו על שטח סורי".



בתוך כך אמר היום נשיא סוריה, בשאר אסד, כי סוריה תגיב לכל מתקפה טורקית בשטחי טורקיה, בכל האמצעים הלגיטימיים. ההתבטאות מגיעה לאחר ההסכם עליו חתם אסד עם הכוחות הכורדיים.