דוברות המרכז הרפואי "ברזילי" הודיעה היום (חמישי) כי חל שיפור במצבה של אפרת חזות בת ה-30 שנפצעה באורח קשה מפגיעת ברק בחוף זיקים ביום שלישי. עוד נמסר, כי חזות נמצאת בהכרה ומאושפזת עדיין ביחידה לטיפול נמרץ וכי שלושת האחים ממשפחת חזות שנפגעו ממכת הברק שוחררו לביתם.



אתמול בערב הובא למנוחות אשר חזות ז"ל, אחיהם של השלושה וגיסה של אפרת חזות, שנהרג לאחר שנפגע מברק יחד עם בני משפחתו בחוף זיקים. רופאי בית החולים "ברזילי", בו אושפז חזות מאז שנפגע מהברק, נאלצו לקבוע את מותו יממה לאחר שנפצע באורח קשה ממכת הברק, וזאת למרות מאמצי הרופאים בבית החולים.



רבה הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי, דיבר בלווייתו של הנער ואמר "אי אפשר שאירוע כזה יעבור עלינו בלי שכולנו נתעורר. אשר הקטן לא נפטר מזקנה או מתאונת דרכים. הוא נלקח לקדוש ברוך הוא ישירות. זה קורבן ציבור".



בנוסף לרב דרעי, גם ראש הישיבה בה למד חזות דיבר בלווייתו, וסיפר על דבקותו של בן ה-14 בלימודיו. "אשר היקר עלה בסערה השמיימה אחרי יום כיפור טהור. הוא החליט לבוא לישיבה ולמד ללא הפסקה עם חשק גדול לתורה. הוא דיבר בדבקות מיוחדת ואמירה גדולה. זה צער גדול מאוד, הייתה לו אהבת תורה. זה היה דבר מיוחד מאוד לבחור שתוך חודש מתחבר לתורה. הוא הגיע מבית מיוחד. הגעתי לבית החולים ובמקום שאנחנו נחזק - אביו חיזק אותנו", סיפר.



גיא, צעיר שהיה במקום האירוע והיה מהראשונים שהעניקו לנפגעים טיפול רפואי, סיפר ביום שלישי על האירוע  בכאן ב':  "הייתי 20 מטר מהם, זה היה כמו פלאש של רימון הלם", אמר. גיא הוסיף כי בתחילה לא העדים הבינו שהיו נפגעים מפגיעת הברק, אך כאשר החלו הוא וחבריו ללכת למכוניתם בעקבות הסופה, הוא הבחין באדם דתי קורא לעזרה, ורק כשהגיע למקום הפגיעה הבין כי היו נפגעים בנפש".