נשיא הפרלמנט של האיחוד האירופי, דויד סאסולי, אמר היום (חמישי) כי המשא ומתן על הצטרפותה של טורקיה לאיחוד צריך להיות מושהה לאור הפלישה הטורקית לצפון-מזרח סוריה. הדברים מגיעים על רקע המתיחות בין טורקיה והאיחוד, שהתבטאה גם באיומו של הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, לפתוח את שערי מדינתו ולאפשר מעבר מיליוני פליטים לאירופה.



המועצה האירופית, הגוף המדיני העליון של האיחוד האירופי, מתכנסת השבוע ותדון בסנקציות אפשריות על טורקיה לאור הפלישה לסוריה. במשך מספר שנים נידונה האפשרות לפיה טורקיה תצטרף לאיחוד, אך היא נדחתה מספר פעמים מטעמים שונים. כעת, לאור הצהרתו של סאסולי, נראה כי הסיכויים לכך הצטמצמו עוד יותר.



כזכור, טורקיה החלה בשבוע שעבר במבצע צבאי נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה, לאחר החלטת נשיא ארצות הברית טראמפ על נסיגת הכוחות האמריקאיים מהאזור. הבוקר דווח כי מניין ההרוגים הכורדים עומד על 218.



היום נפגש ארדואן עם סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס, באנקרה לאור המתיחות בין טורקיה וארצות הברית והאיום האמריקאי בסנקציות כלכליות על טורקיה. מוקדם יותר דווח אודות המכתב אותו שלח הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, לארדואן, טרם הפלישה. בוא נעבוד על עסקה טובה", כתב טראמפ במכתבו, והוסיף: "אתה לא רוצה להיות אחראי לשחיטה של אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להשמדת הכלכלה הטורקית – אך אעשה זאת". אתר ה-BBC בטורקית דיווח כי ארדואן זרק את המכתב לפח.