סבב הפגישות יימשך בישראל: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים הבוקר (שישי) פגישה בלשכתו במשך כשעתיים עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בה דנו השניים, בין היתר, בפלישה הטורקית לצפון-מזרח סוריה. לאחר שביקר באנקרה
פומפאו ופנס נוחתים בארץ. צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה״ב בי-ם
, נחת הלילה סמוך לשעה 1:00, מזכיר המדינה האמריקאי בארץ, לצד סגן הנשיא מייקל פנס. את פניו קיבלו שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, וראש אגף צפון אמריקה במשרד החוץ, צבי אבינר ופני, כך נמסר ממשרד החוץ הישראלי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתום הפגישה, כי "קיימנו דיון חשוב על המתרחש באזור, על האתגרים שאנחנו ניצבים בפניהם. אני רוצה להודות לנשיא ולך על תמיכתכם העקבית. המזרח התיכון מלא בבעיות ובזעזועים, אך יש דבר אחד עקבי: היחסים והברית האסטרטגית בין ארה"ב וישראל".



לפני הפגישה פומפאו קרא לאו"ם לחדש את אמברגו הנשק על איראן. בציוץ בטוויטר הוא כתב: "בגלל ההסכם הגרוע עם איראן אמברגו הנשק של האו"ם על איראן יפוג בעוד שנה. מדינות כמו רוסיה וסין יוכלו למכור לאיראן נשק מתוחכם. המשטר האיראני יהיה חופשי למכור נשק לכל אחד. זה יגרום למרוץ חימוש חדש במזרח התיכון. אם אתם מודאגים מהתנהגות איראן כעת, דמיינו מה תעשה עם טילים, מל"טים, טנקים מתקדמים ומטוסים. על מועצת הביטחון לחדש את אמברגו הנשק".כאמור, אמש נועד פומפאו עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, זאת במטרה לחתום על הסכם הפסקת האש שפורסם אמש, במסגרתו טורקיה הבטיחה שתפסיק את ההתקפות בצפון סוריה כנגד המחתרות הכורדיות באזור. במהלך יום שישי בסביבות השעה 9:00 בבוקר פומפאו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים. השניים ידונו בהתפתחויות האחרונות באזור ובשיחות האחרונות עם ארדואן באנקרה. בשעות הצהריים שר החוץ האמריקאי אמור להמריא לבריסל, שם ייפגש עם המזכיר הכללי של NATO (נאט"ו) יינס סטולטנברג.

כזכור, ארדואן ופנס הגיעו אמש בפגישתם באנקרה להבנות לפיהם טורקיה תעצור את הפעולה הצבאית בצפון-מזרח סוריה ל-120 שעות (חמישה ימים). מטרת ההבנות היא לאפשר לכוחות הכורדים לסגת אל אזור בטוח ומוסכם. האזור הבטוח ייאכף בידי הצבא הטורקי, ושני הצדדים יחזקו את שיתוף הפעולה שלהם באזור.

מייק פנס, מייק פומפאו. צילום: רויטרס


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך על ההסכם וצייץ: "חדשות נהדרות מטורקיה. תודה לך ארדואן, חייהם של מיליונים יינצלו". סגן הנשיא פנס אמר בצאתו מהפגישה עם ארדואן כי הצדדים הגיעו להבנות בנוגע להפסקת אש בצפון סוריה. פנס, שלצדו עמד מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, אמר כי במסגרת ההבנות המבצע הטורקי יסתיים לאחר שהנסיגה הכורדית תושלם.
 
מפקד הכוחות הסורים הדמוקרטיים, מזלום קובאני, הודיע כי הארגון מקבל את הפסקת האש ויעשה את מה שנדרש על מנת לקיים אותה. בניגוד אליו, הפוליטיקאי הכורדי אלדאר חליל התבטא כנגד הבנות הפסקת האש. "ארדואן רוצה לפלוש למרחק של 32 ק"מ בסוריה, אנחנו דוחים זאת", אמר לרשת אל ערבייה.