ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הפייסבוק שלו, והפציר בו להקים עימו ממשלת אחדות לאומית רחבה. "הממשלה היחידה שאפשר להקים לאור תוצאות הבחירות היא ממשלת אחדות לאומית רחבה. בלי פסילות, בלי חרמות, עם שותפות אמיתית בין כל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", כתב, "גנץ מסרב לאחדות. גנץ, לפיד וליברמן מסרבים להתחייב שלא יקימו ממשלת מיעוט שתוקם בתמיכת חברי הרשימה המשותפת".
עוד כתב נתניהו: "מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן. לפיד - שרק רוצה במפלתו. ליברמן - שהדבר האחרון שמעניין אותו זה דת ומדינה, אחרי שפעל ב-20 השנים האחרונות בשותפות הדוקה עם החרדים ושמונחה על ידי שיקולים משונים". בסיום הטקסט כתב: "גנץ, אל תתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתשמור על מדינת ישראל ותבטיח את עתידנו".

 
בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לנתניהו בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו. הוא כתב: "כנראה שבזמן ששעון החול יורד כלפי מטה, היאוש ברחוב בלפור עולה כלפי מעלה. ההסבר ההגיוני היחיד שעולה בדעתי הוא, שנתניהו החליט להחזיר את המנדט לנשיא במוצ"ש ולכל המאוחר ביום ראשון. זאת רק רשימה חלקית, ואני מציע לרה"מ שלפני שהוא מטיל את האשמה על הכשלון בהרכבת הממשלה כדאי שיסתכל טוב טוב בראי ויעשה חשבון נפש עם עצמו".
 

 
באותו הזמן, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאז כניסתי לפוליטיקה לא החמצתי הזדמנות לקרוא לאחדות. נתניהו, אמנם אימץ לאחרונה את המונח אחדות, אך לא את את הצעדים הנדרשים בכדי להגיע אליה. כחול לבן, הסיעה הגדולה בכנסת, לא תשמש כמכבה השריפות של ממשלת נתניהו. במקרה הטוב, הצעתו היא ספין, במקרה הרע, מנהיגות שלא מבינה את רצון העם".
כזכור, אחת ההערכות לגבי הסיבה שנתניהו לא מחזיר את המנדט היא שהוא שחושש שכחול לבן תקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת והימנעות של ישראל ביתנו. ח"כ עפר שלח, בכיר בכחול לבן, התייחס מוקדם יותר השבוע בראיון ב-103FM לאפשרות הזו. "לבנימין נתניהו אין ולא הייתה שום כוונה להרכיב ממשלה, הוא גם לא עשה שום מאמץ בעשרים יום שהמנדט היה תחת ידיו", אמר, "ברגע שאנחנו נקבל את המנדט, ואני מקווה שנתניהו יעשה את הדבר ההגון והנכון שהוא לא עשה אחרי מערכת הבחירות הקודמת, אנחנו נעשה כל מאמץ להרכיב את הממשלה כשהמערכת יודעת שנתניהו נכשל. כשהציבור יודע שנתניהו בדרכו לבית המשפט, למרות שזה לא הוכרז רשמית".
מדברים על זה שנתניהו מפחד שתקימו ממשלת מיעוט ולכן הוא לא מחזיר את המנדט.

"שום דבר לא פסול מלהיות על השולחן במאמץ להקים ממשלה ולגאול אותנו מבחינות שלישיות. יש לנו צוות של משא ומתן ויש לנו קפסולה פוליטית שאני חבר בה ומובילה אותו. לא נוריד שום דבר מהשולחן כדי לגאול את המדינה מהמצב הזה".