אירוע אנטישמי חמור אירע אתמול, ליל שישי, בעיר ליון שבצרפת, כאשר על חנות למוצרי יודאיקה ופאות נכתב בגרפיטי שחור "יהודי מלוכלך". בעלי החנות שנמצאים בישראל לרגל חופשת החגים התעוררו הבוקר (שישי) לתמונות של הגרפיטי המרוסס על חנותם, שצולמו על ידי שכניהם. הם שוקלים להקדים את חזרתם לצרפת ולהגיש תלונה במשטרה.
בתגובה לאירוע החמור אמר יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות מטעם המוסדות הלאומיים: "הנגע האנטישמי באירופה מתגבר כמחלת חשוכת מרפא. אפנה לממונה על המאבק באנטישמיות באיחוד האירופאי לכינוס דחוף של הנציגים האירופיים לגיבוש תכנית פעולה בנושא. מה שלא הגיע עד היום ישירות מההנהגה במדינות יגיע בחסות גוף אירופאי".
אמור מדובר באירוע האנטישמי השני המתרחש השבוע, כאשר בתחילתו נמצא גרפיטי בדמותו של היטלר על הגדר, סמוך לקברו של רבי נחמן שבעיר אומן, אוקראינה. השוטרים המקומיים עצרו את החשוד במעשה, תושב אומן שהועבר לחקירת המשטרה. כאמור לפי החוק באוקראינה, העונש על עבירה מהסוג הזה יכול להגיע עד חמש שנות מאסר בפועל. שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון, הודה לשלטונות המקומיים ולאנשי המשטרה על עבודתם